شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه المهدی(عج) زرگان

حوزه/ طبق اعلام مسئول طرح تلبس حوزه علمیه خوزستان، در هفته جاری قرار است ۴۰ طلبه به لباس مقدس روحانیت، ملبس شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب خوزستانی در چند نقطه از این سطح استان برگزار و در روزهای آتی نیز برگزار می‌شوند.

بر اساس این گزارش، نخستین برنامه مربوط به مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز بود که در آن ۵ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز توسط آیت‌الله موسوی جزایری به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

آیت‌الله موسوی جزایری، به‌عنوان نخستین سخنران این برنامه، توصیه‌هایی اخلاقی به طلاب بیان کرد و گفت: چه خوب است که اگر بازار دنیا رونق داشته باشد، بازار آخرتمان نیز رونق داشته باشد و هرکجا که مادیات فراوان باشد، معنویات و فضایل اخلاقی نیز فراوان باشد.

همچنین در ادامه آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام هادی(ع)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، چند دقیقه‌ای در رابطه با مهم‌ترین مسائل روز، از جمله معیشت مردم سخن گفته و بیان کرد: جوانان در برابر ابرقدرت‌ها اجازه تجاوز به یک وجب از خاک ایران اسلامی را ندادند که رمز پیروزی در صحنه‌های مختلف ولایت‌فقیه است.

بنا بر این گزارش، یکی از برنامه هایی که قرار است در هفته جاری با حضور علمای مطرح خوزستانی برگزار شود، مرتبط است با مدرسه علمیه اباالفضل العباس امیدیه که إن‌شاءالله سه‌شنبه همین هفته برابر ۱۲ آذرماه جاری در محل مدرسه علمیه برگزار می‌شود.

گفتنی است، یک روز پس از برنامه مدرسه علمیه اباالفضل‌العباس امیدیه، طلاب قرار است آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شود که طبق گفته مسئول طرح تلبس حوزه علمیه خوزستان، محل برگزاری آن، مسجد اعظم می‌باشد.

همچنین، در تاریخ پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه نیز مراسم تلبس طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار می‌شود که در آن جلسه آیت‌الله موسوی جزایری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است، طبق اعلام حجت الاسلام منصوری، مسئول طرح تلبس حوزه علمیه خوزستان، در هفته جاری قرار است ۴۰ طلبه به لباس مقدس روحانیت، ملبس شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha