سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کمک هزینه اسلامی در دانشگاه سایمون فریزر کانادا افتتاح شد

حوزه/ مرکز مطالعات اسلامی تطبیقی در یکی از دانشگاه های برجسته کانادا، مراسم افتتاحیه میان ادیانی را به مناسبت راه اندازی یک کمک هزینه جدید اجتماعی برای مسلمانان برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از muslimlink، مرکز مطالعات اسلامی تطبیقی در  دانشگاه سایمون فریزر در کانادا، مراسم افتتاحیه ای به منظور راه اندازی یک کمک هزینه جدید اجتماعی برای مسلمانان برگزار کرد.

این مرکز با همکاری مرکز «گفتمان» موریس جی ووسک، با برگزاری گردهمایی میان ادیانی، فرصتی را برای گفتگوهای متقابل، به اشتراک گذاری تجربیات متفاوت، بهبود اجتماعی و حرکت به سمت تحول مثبت اجتماعی را ایجاد کرد.

در سال 2018 ، گروهی از رهبران جوان جامعه اسلامی گرد هم آمدند و متوجه تقاضای فراوان از سوی مسلمانان در ونکوور برای ایجاد ساختاری شدند که با استفاده از آن مسلمانان با دیدگاه های متفاوت گردهم جمع شده، دیدگاه های مختلف را بدانند و  در کنار اختلافات روابط میان ادیانی ایجاد کنند.

امل غزال مدیر مرکز مطالعات اسلامی تطبیقی می گوید:  ما این کمک هزینه را برای آموزش اعضای جوان جامعه اسلامی به منظور توسعه برنامه نویسی فراگیر ، متفکر و تأثیرگذار طراحی کردیم. ما می خواهیم ظرفیت هدایت اجتماعی را تقویت سازیم و استعدادهایی را توسعه دهیم که در خدمت جامعه گسترده تر باشند.

اجرای پروژه های اجتماعی و مشارکت در توسعه از فعالیت های دریافت کنندگان این کمک هزینه در طول سال ها بوده است. کارگاه های آموزشی، برگزاری انجمن های مبارزه با خشونت و کمک های اولیه بهداشت روان مانند برنامه «چاه زمزم»  از جمله برخی از این پروژه  ها می باشند. داده های اطلاعاتی آن لاین، مشارکت های تقاطع اندیشه اسلامی و ضداستعماری، تور مساجد میان ادیانی، جشن ها و اعیاد اسلامی و راهپیمایی در طبیعت از دیگر فعالیت های این مرکز بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha