سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، با بیان اینکه لازمه یک طلبه موفق، حضور پرنشاط در جامعه است، گفت: طلبه‌ افسرده به درد جامعه نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، در همایش طلیعه حضور  ویژه طلاب خواهر جدیدالورود مدارس علمیه خوزستان با بیان اینکه لازمه یک طلبه موفق، حضور پرنشاط در جامعه است، اظهار داشت: طلبه‌ای که افسرده باشد به درد جامعه نمی‌خورد؛ از این رو به نحوی زندگی کنید که اولاً به آن نشاط الهی دست یابید و دوما دیگران را هم به راه پرنشاط الهی دعوت کنید.

وی با بیان اینکه تظاهرات خشم و احساسات منفی باید کنار گذاشته شود، گفت: بهترین دین جذاب و محبوب همان اسلام است که باید به بهترین نحو ممکن توسط شما طلاب به جهان معرفی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه، کنترل زبان را بهترین مهارت برای انسان مؤمن دانست و افزود: به‌عنوان یک طلبه، باید خوشبختی را در زندگی خود جای دهید و برای این کار، اول به خدا و سپس به اهل‌بیت توکل و توسل کنید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، «تلاش برای نمره گرفتن» را یک آفت جدی در مدارس علمیه خواند و بیان کرد: طلاب نباید همچون دانش آموزان و دانشجویان فقط به فکر نمره گرفتن و مدرک تحصیلی باشند! طلبه درس می‌خواند تا دنیا و آخرت مردم را با عملش آباد کند.

وی با بیان اینکه ایجاد نشاط در روحیه طلاب جز با تغییر سبک زندگی محقق نمی‌شود، گفت: اگر نشاط کم شد، نشان از کم شدن ایمان یا تغییر سبک زندگی است! به همین دلیل سبک زندگی خود را همچون سبک زندگی اهل‌بیت(ع) تعیین کنید.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha