چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام اکبر شعبانی

حوزه/ دوره های مدیریت زمان و سبک زندگی در مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ برای طلاب خواهر و برادر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» از آذربایجان‌غربی، دوره‌های مدیریت زمان و برنامه ریزی و سبک زندگی به همت مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ، با حضور طلاب برادر و خواهر این شهرستان، امروز در این مدرسه برگزار شد.

دوره مدیریت زمان و برنامه ریزی شامل 12 گام است که شش گام؛ مدیریت خواب، تغذیه،مدیریت تفریح، حل تعارض، مدیریت برنامه‌های روزانه و استعداد سنجی، در این دوره مورد بحث قرار گرفت و تدریس شد.

حجت الاسلام اکبر شعبانی، استاد حوزه در این دوره با اشاره به این‌که از جمله گام‌های مدیریت زمان و برنامه ریزی، انجام کارها به صورت منظم است، اظهار داشت: عدم انجام به موقع کارهای روزانه ضررهایی از قبیل استرس را در پی دارند و باعث عدم تمرکز و هدر رفتن انرژی می‌شود.

وی به دیگر آسیب‌های روی هم انباشته شدن کارها اشاره کرد و گفت: عدم انجام به موقع کارها منجر می‌شود فعالیت‌های روزمره انسان از روی نظم نباشد.

استاد حوزه اظهار کرد: در مرحله عملی این گام تمامی کارهایی که قرار است انسان انجام دهد در یک دفترچه ثبت شده و برای انجام آن‌ها برنامه ریزی صورت می گیرد و کارهایی که اورژانسی و فوری هستند در اولویت قرار گرفته و بعضی نیز زمانبندی می‌شوند.

وی ادامه داد: از دیگر گام‌های مدیریت، حل تعارض می‌باشد و تعارض در افکار و اقدامات موجب می‌شود فرد نتواند تصمیم صحیح اتخاذ کند و با تنظیم جدولی فواید و ضررهای امر به تفصیل در جدول نوشته شده و طبق اولویت بندی به ترتیب انجام می‌شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha