جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نجیمی

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: هیئات و مساجد دو پایگاه مهم در کاهش آسیب های اجتماعی هستند و مغفول ماندن این دو باعث شده تا شاهد افزایش تعداد مجرمان در سطح جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، پیش از ظهر امروز، حجت الاسلام علیرضا نجیمی در نشستی با رضا ذوالفعلی نژاد، مدیر کل امور زندان های استان بر لزوم تقویت فعالیت های مشترک بین این دو اداره کل تأکید کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و اعتقادی که منجر به افزایش آگاهی  در سطح جامعه شود می تواند در کاهش آمار زندانیان بسیار مؤثر باشد.

وی، خواستار ارائه طرح در حوزه فعالیت های مشترک بین این دو اداره کل شد و افزود: باید جلساتی در سطح کارشناسان برگزار و پس از بررسی تمام ابعاد تفاهمنامه هایی در زمینه های فعالیت های مشترک تنظیم و در ادامه اجرا شود.

حجت الاسلام نجیمی به مساجد و هیئات به عنوان دو پایگاه مهم در کاهش آسیب های اجتماعی یاد کرد و افزود: مغفول ماندن از این دو بستر مناسب؛ باعث شده تا اکنون شاهد افزایش تعداد مجرمان در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت هیئات و مساجد می توان با برگزاری دوره های آموزشی و آگاهی بخشی در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و تعداد مجرمین اقدامات مؤثری را انجام داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بز لزوم توجه به امور مرتبط با خانواده زندانیان تأکید کرد: می توان از خانواده زندانیان به عنوان بهترین انگیزه در اصلاح آنها بهره برد که این امر نیازمند فعالیت فرهنگی مستمر و با برنامه است.

حجت الاسلام نجیمی در ادامه بر لزم فرهنگ سازی در بهره گیری از ظرفیت خیرین در امور زندانیان تأکید کرد و افزود: بهره گیری از ظرفیت خیرین در حوزه تولید محتوا و ایجاد اشتغال برای زندانیان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر کل امور زندان های استان یزد نیز در این نشست از فقر فرهنگی و فقر اقتصادی به عنوان دو عامل مؤثر در ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: نگاه به آمار زندانیان نشان می دهد که تحصیلات در کاهش جرم بسیار مؤثر است.

ذوالفعلی نژاد با شاره به برگزاری فعالیت های شاخص فرهنگی و مذهبی در سطح زندان های استان اظهار کرد: این فعالیت های می تواند در بازگشت مجدد زندانیان به جامعه و ادامه زندگی بسیار مؤثر باشد.

وی بر لزوم مشارکت سایر دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی با این اداره کل تأکید کرد و افزود: بازخورد هر فعل و انفعالی در جامعه را می توان به خوبی در زندان مشاهد کرد که در صورت مدیریت کارآمد در بسیاری از امور کشور می توان شاهد کاهش آمار زندانیان بود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha