دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
همایش وحدت حوزه و دانشگاه تبریز

حوزه / دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت آسیب‌شناسی گام اول انقلاب و نقش و توانمندی حوزه و دانشگاه در تحقق اهداف گام دوم انقلاب، در تبریز برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از تبریز، دومین همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه  شامگاه روز سه شنبه(26آذر )، در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج)تبریز برگزار شد.

سخنرانان این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ، حجت‌الاسلام علی فاضل هیدجی، استاد حوزه علمیه تبریز و محمدرضا پورمحمدی ، استاندار آذربایجان شرقی و صمد بهروز دبیر علمی همایش وحدت حوزه و دانشگاه بودند.

مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در این همایش گفت: شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و نزدیکی حوزه و دانشگاه ایفا کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله مفتح قدم‌های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌ و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت.  این روز به پاس تلاش‌های آن بزرگوار روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

گفتنی است در این همایش مقالات حجت‌الاسلام بنی فاطمه (استاد حوزه علمیه تبریز) تحت عنوان "نقش وحدت حوزه و دانشگاه در فرایند معناسازی زندگی "، رشیدی ( استاد تمام دانشگاه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز) با عنوان "رویکرد دینی در شناخت طبعیت وطبیعت شناسی در ساحه دین"، زوارقی (دانشیار دانشگده علوم تربیتی دانشگاه تبریز) با موضوع "تحلیلی بر همکاری های علمی حوزه و دانشگاه با رویکرد علم سنجی" و مقاله وحدت حوزه و دنشگاه در مرحله گذار" توسط آقای رضایی اکبریه (استادیار دانشگده فیزیک دانشگاه تبریز) ارائه شد.

رونمایی از پوستر همایش علمی وحدت حوزه و دانشگاه تبریز (سال 1399)  و تجلیل از بزرگان حوزه و دانشگاه و مقالات برتر از دیگر برنامه های همایش وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha