جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کلیسای شهر کرالا به مسلمانان اجازه نماز جماعت داد

حوزه/ معترضان در یکی از راهپیمایی ها در شهر کرالای هندوستان، وقتی هیچ مسجدی برای اقامه نماز پیدا نکردند، با اجازه کشیش ارشد کلیسا در این مکان به اقامه نماز جماعت ایستادند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  telegraphindia، کلیسای شهر کرالا در هندوستان، روز شنبه درهایش را به روی مسلمانان گشود و به آن ها اجازه داد در کلیسا نماز اقامه کنند. اقدام بانیان این کلیسا به عنوان نمونه ای از فعالیت میان ادیانی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

بنا بر این گزراش گروهی از معترضین علیه قانون شهروندی (اصلاحیه) و پیشنهاد ثبت ملی شهروندان ، 10 کیلومتر از موتاتوپوزا تا کوتامنگالم ، در منطقه ارنکولام را راهپیمایی کرده بودند که فهمیدند نزدیک به وقت نماز عصر است و در آن نزدیکی هیچ مسجدی وجود ندارد. یکی از راهپیمایان روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: یکی از رهبران راهپیمایی با کشیش کلیسای محلی تماس گرفت که بلافاصله ترتیب نماز را داد.

ماتیو کوزال ندان ، رئیس  کنگره حرفه ای همه برای هند ، یک بازوی کنگره که یکی از برگزار کنندگان این راهپیمایی بود ، گفت: کلیسا نه تنها به برادران مسلمان ما اجازه داد که در داخل محل نماز بخوانند ، بلکه ترتیباتی برای وضوگرفتن آنان آماده ساخت.

بعد از نماز ، همه راهپیمایان از بخش های مختلف این کلیسا که حداقل 1 هزار سال قدمت دارد بازدید کردند.

کوزا  ندان گفت:  در مواقعی از این دست ، وقتی بین مردم  تفرقه می افتد. این نمونه ای است که تمامی مردم باید از آن یاد بگیرند و پیروی کنند.

  خوزه پاراتوویالیل  کشیش کلیسا از اینکه توانسته بود به مسلمانان کمک کند ابراز خرسندی کرده و گفت: ما همیشه آماده کمک به مردم صرف نظر از دین و اعتقادات آنان هستیم و این کلیسا دارای سابقه طولانی در جامعه است.

 وی گفت این عملی است که کلیساها قرن ها از آن پیروی کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha