سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: از جمله‌ آثار خون سردار شهید سلیمانی و ابو المهدی المهندس، تقویت روحیه استکبار ستیزی در جبهه‌ مقاومت است و اولین اثر آن نیز امروز در راهپیمائی استکبار ستیز مردم عراق در بغداد ظاهر شد و یقینا این حرکت باعث خواهد شد تا آمریکایی‌ها هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام سید محممد هاشمی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو، اظهار داشت:  بدون شک حضور گسترده و مداوم مردم در صحنه‌ انقلاب و پشتیبانی از نظام دینی و مواضع انقلاب و جمهوری اسلامی، باعث می‌شود  احکام دین مبین اسلام در جامعه پیاده شده و عدالت در بین مردم اجرا گردد.

وی ادامه داد: حکومت‌هایی صاحب قدرت واقعی هستند که با پشتیبانی مردم و حضور گسترده امت، اقتدار و استقلال یافته و پایه‌های حکومتشان استقرار و ثبات پیدا کند.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس معیارهای الهی و ملاک‌های قرآنی در سایه رهبری دینی و بر پایه آراء مردم نقش بسته است و در سایه‌ فداکاری‌های جوانانی بوجود آمده است که جان خویش را در راه اسلام و قرآن و انقلاب فدا کرده‌اند.

وی افزود: قرآن کریم معیارهای حکومت اسلامی را وجود رهبر الهی و دینی، حاکمیّت قانون و حضور و پشتیبانی مردم بیان می‌کند و اگر هر کدام از این اصول اساسی نباشد، حکومت اسلامی تحقق پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: حضور آگاهانه و هوشمندانه مردم در امور اجتماع و سیاست، حضور فعّال و بادوام، درک صحیح از مسائل جاری، توجه ویژه به نقشه‌های شوم شیطانی جهان‌خواران و مستکبران، جایگاه ویژه‌ای در تعیین سرنوشت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ایفا خواهد نمود..

وی بیان داشت: از جمله‌ نمادهای این حضور کارساز در جایی خود را نشان می‌دهد، که مردم کارگزاران و نمایندگانی متعهد، شایسته، لایق، کارآمد و اصلح انتخاب کنند و ثمره‌ این انتخاب، در اجرای احکام اسلام و قوانین مترقی جمهوری اسلامی و اجرای عدالت نمودار می‌شود.

امام جمعه ماکو در پایان گفت: از جمله‌ آثار خون سردار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، تقویت روحیه استکبار ستیزی در جبهه‌ مقاومت است و اولین اثر آن نیز امروز در راهپیمائی استکبار ستیز مردم عراق در بغداد ظاهر شد و یقینا این حرکت باعث خواهد شد تا آمریکایی‌ها هر چه سریعتر این کشور را ترک کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha