سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 883079
۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
جوان مسلمان انگلیسی با انجام کمک های اولیه جان مردی را نجات داد

حوزه/ یک جوان مسلمان که به تازگی دوره کمک های اولیه را گذرانده بود، برای نجات مردی که بر روی زمین افتاده بود اقدام کرد و با دادن نفس مصنوعی به او ، جانش را نجات داد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  aboutislam، عزیز محمد کارگر مسلمان 37 ساله که به تازگی دوره کمک های اولیه را گذرانده بود، هنگامی که متوجه می شود مردی در مرکز شهر اولدهام در شمال انگلستان بر روی زمین دراز کشیده است، برای نجات او برای نخستین بار در عمرش "سی پی آر" انجام داد.

محمود در این باره به خبرنگاران گفت: من از ماشینم پایین آمدم و این مرد را به همراه دو نفر پیدا کردم - زنی که با تلفن با آمبولانس تماس می گیرد و مرد دیگری که وی را در حالت ریکاوری قرار می داد. من نبض او را بررسی کردم و فهمیدم که بسیار ضعیف است. او نفس نمی کشید و صورتش بسیار رنگ پریده ، تقریباً آبی بود ، بنابراین من زبان او را بررسی کردم تا مطمئن شوم که به عقب نرفته است.

وی گفت: خانم با تلفن با آمبولانس در تماس بود و آنها گفتند که سی پی آر باید به سرعت انجام شود.  به یاد دارم که با خودم گفت: یکدفعه واقعیت پیدا کرد! بنابراین روی زانوهایم نشستم، بسم الله گفتم و با کمک کارشناس امداد با تماس تلفنی شروع به نفس مصنوعی دادن کردم. در همان لحظه از خدا کمک می گرفتم.

 او ادامه داد: در همان لحظه امدادگران رسیدند و از من خواستند که به کارم ادامه دهم تا آنها دستگاه شوک را آماده کنند. و به محض اینکه رسیدند به او شوک داده و نبض او بهتر شد.

او اکنون در بیمارستان بهبود می یابد.

 گفتنی است اقدام این جوان مسلمان برای نجات یک نفر مشابه بسیاری اقدامات قهرمانان اخیر برخی مسلمانان بوده است. چندی پیش نیز یک نوجوان مسلمان در بروکلین در حمایت از یک زن یهودی ارتدوکس که در مترو مورد حمله قرار گرفته بود شتافت و در دستگیری فرد مهاجم به پلیس کمک کرد.

 یک دانش آموز مسلمان نیز در ویسکانسین برای نجات همکلاسی هایش از تیراندازی، آنان را به سمت ساختمان مسجد هدایت کرد و در آنجا پناه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha