سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دکتر توکلی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: شرایط امروز کشور می طلبد که یکی از مهم ترین اولویت های ارایه تسهیلات بانکی در کشور، کمک به رونق تولید ملی باشد.

دکتر محمد جواد توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اولویت های ارایه تسهیلات بانکی در کشور در راستای کمک به رونق تولید ملی، اظهار داشت: متاسفانه گاهی برخی از بانک ها در اختصاص بخشی از سپرده هایی که در اختیارشان است به بحث ارایه تسهیلات برای رونق تولید در کشور تعلل دارند و حال آن که این مساله یک ضرورت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

وی افزود: آن چه مهم است این که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کنونی می بایست ساز و کار مناسبی فراهم کرد که بخش مهمی از منابع بانکی به سمت تولید و حمایت از تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد، نه این که یک تولیدکننده برای تأمین نقدینگی مورد نیاز خود و رونق بخشیدن به امر مهم تولید، با مشکلات عمده ای در ساز و کار نظام بانکی مواجه شود.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) همچنین گفت: متاسفانه بخشی از منابع بانکی در حال حاضر راکد مانده و برخی نیز در مسیر سفته بازی ها صرف شده و حال آن که بخش اصلی منابع باید به عنوان تسهیلات به بخش خصوصی فعال در عرصه تولید پرداخت شود.

وی بیان داشت: علاوه بر این حتی ساز و کار نظام مالیاتی کشور نیز علاوه بر بحث درآمدزایی برای دولت می بایست به نحوی باشد که در نهایت باعث تقویت تولید داخل و انگیزه بخشی به تولیدکنندگان شود.
313/8

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha