شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ولايت مداري حضرت زهرا(س)؛ مدرسه علميه الزهرا(س) بابل

حوزه/ خانم طاهری گفت: یکی از بارزترین جلوه های زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها)، ولایت مداری در مقابل خطرات و هجمه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مازندران، مینو طاهری در همایش دانش افزایی معارف فاطمی، در جمع طلاب، اساتید و کارکنان مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل ضمن تسلیت ایام فاطمیه با اشاره به مسئله ولایتمداری در زندگی حضرت گفت: یک کفه ترازوی فرهنگ اسلامی بحث ولایت است و در کفه دیگر بقیه احکام قرار دارد، ضمن آن که در قرآن به پیغمبر تأکید شده است که اگر مسئله ولایت را اعلام نکنی، گویا بقیه احکامی را که بر تونازل شده را ابلاغ نکرده اید.

وی با اشاره به ام الائمه بودن حضرت زهرا(س)، ایشان را سرچشمه درس ولایتمداری دانست و افزود: یکی از مهمترین جلوه های الگویی حضرت زهرا(س)، دفاع از دین خداوند و ولایت مداری در مقابل خطرات و هجمه های دشمنان بود که خود را سپر ولایت قرار داد واز بذل جان خویش دریغ نکرد؛ چرا که دین و ولی خدا را از هر چیزی برتر و مهم تر می دانست.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: یکی دیگر از نکات زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) بحث رفتار عملی ایشان در ارتباط با ولایت است که هیچ گاه به خاطر ضربه های احتمالی، این دفاع را کنار نگذاشته و این موضع هم در گفتار و فرمایشات مشهود است وهم رفتار ایشان بیانگر این مسئله است.

کارشناس فرهنگی اعلام کرد: تصمیمات حضرت زهرا(سلام الله علیها) در امور مختلف سیاسی، اجتماعی و ...، یک نظر شخصی نبود، بلکه الهی است، زیرا کسی که در جایگاه برترین زنان عالم قرار دارد، تصمیمات و اقداماتش در راستای منافع و مصالح جامعه اسلامی است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر با درس پذیری از زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها)، باید از ولی فقیه زمان خود، امام خامنه ای نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقب تر حرکت کنیم؛ بلکه همگام با او بوده و در میدان عمل، با داشتن بصیرت و اقدام به موقع، ولایت مداری خود را ثابت کنیم، چنانچه این مسأله را در زندگی با برکت شهید سردار سلیمانی که نماد بارز ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت در عصر کنونی بود، مشاهده کردیم و اخلاق و ولایت مداری این شهید بزرگوار باید برای همیشه برای ما درس آموز باشد.

طاهری  اظهار کرد: در حال حاضر باید الگوی حرکت و حضور اجتماعی بانوان، سیره وحیات طیبه فاطمی باشد؛ زیرا این بانوی نمونه اسلام با شهادت خود در دفاع ازحریم ولایت نشان داد که زن ضمن حفظ حجاب و عفاف، با سلاح تربیت وکلام کوبنده مهم ترین رسالت تاریخی تمدن بشر را دارد و می تواند در دفاع از ولایت و ارزشهای دینی در صحنه های مختلف جامعه حاضر باشد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha