شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیدار

مدیر حوزه علمیه قزوین، حوزه علمیه را پشتوانه انقلاب اسلامی خواند و گفت: امروز باید دستاوردهای انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل را به جوانان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان بویین زهرا، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: حوزه‌های علمیه نقش بسیار مهمی در جامعه ایفا می‌کنند؛ حوزه علمیه از زمان تاسیس محلی برای یادگیری علوم و مباحث دینی به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه اهداف بسیار روشنی دارند و مسیر تکامل و رشد خود را به صورت کامل ترسیم کرده و به این سمت در حرکت است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: امروز حوزه های علمیه ما دارای  جایگاه خوبی هستند و طلاب علوم دینی به عنوان سربازان امام زمان (عج) با فراگیری علوم حوزوی برای مبارزه با جنگ نرم آماده می شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه در تربیت جوانان علاقه مند به کسب علوم و معارف دینی یک نقش  بی بدیل و تاثیرگذار است و جوانان با راهیابی در حوزه های علمیه سطح اطلاعات و معلومات خود را افزایش داده و به حفظ و حراست از دین خدا می پردازند.

وی ادامه داد: تحصیل جوانان علاقه مند در حوزه های علمیه از بالاترین افتخار است، چرا که حوزه علمیه پشتوانه انقلاب اسلامی است و ائمه جمعه  و جماعات باید در رابطه با جایگاه و نقش حوزه های علمیه را برای آحاد مردم در تریبون های نماز جمعه تبیین نمایند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز در شهرستان بویین زهرا از شهرها و روستاهای آن ظرفیت جذب طلبه وجود دارد، لذا روحانیت این شهر می تواند به خوبی این مراکز مهم دینی را برای مردم و جوانان علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه معرفی کند.

حجت الاسلام اسدالله رضوانی، ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز باید دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و اندیشه های امام راحل را به جوانان معرفی کرد.

تولیت مدرسه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: تداوم انقلاب و آرمان های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل های آینده  کشور است و در این میان حوزه های علمیه می توانند نقش خود را در شناساندن اندیشه تابناک و نورانی حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایفاء نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha