جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: از مهم‌ترین صحنه‌های امتحان الهی، انتخابات پیش رو است و انتخابات آتی باید میدان رقابت برای خدمت و نوکری مردم باشد؛ به همین دلیل نامزدهای مجلس لازم است از وعده‌های پوچ و اسراف در تبلیغات خودداری کنند؛ چراکه قرآن مجید اسراف کنندگان را برادران شیطان عنوان کرده و نباید به برادر شیطان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: قبل از اسلام زن ارزشی در جامعه جاهلی عرب نداشت و تا اواخر قرن ۱۸ در اروپا ضرب و شتم زن یک فضیلت به حساب می‌آمد و اسلام با ظهور خود بر این عقاید خط بطلان کشیده و زن و مرد را در ارزش مساوی معرفی کرد.

وی افزود: به دنیا آوردن فرزند و شیر دادن و تربیت آن برای زن مثل شمشیر زدن در راه خداست.

امام جمعه ارومیه در خطبه دوم نماز جمعه تصریح کرد: در بین نیروهای نظامی، نیروی هوایی به دربار و آمریکا وابسته بود و از جمله تدبیرهای الهی این بود که نیروی هوایی با امام خمینی(ره) بیعت کردند و بنابر تعبیر رهبر انقلاب اسلامی این یک رزق معنوی است و این بیعت کمر رژیم پهلوی را شکست.

وی بیان داشت: آمریکا با مکر و حیله خود به دنبال از بین بردن وحدت منطقه و حشدالشعبی بود که با شهادت سردار سلیمانی همه نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد و خون سردار سلیمانی وحدت را به منطقه هدیه داد و ابهت آمریکا با حمله ایران به عین‌الاسد از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، خطاب به نمازگزاران با توصیه بر این‌که همه باید وصیت نامه سردار سلیمانی را مورد مطالعه قرار دهند، اضافه کرد: سردار سلیمانی بدون وابستگی به جناح خاصی مدافع انقلاب و یک الگوی بزرگ برای مردم ایران است.

وی گفت: از مهم‌ترین صحنه‌های امتحان الهی، انتخابات پیش رو است و انتخابات آتی باید میدان رقابت برای خدمت و نوکری مردم باشد؛ به همین دلیل نامزدهای مجلس لازم است از وعده‌های پوچ و اسراف در تبلیغات خودداری کنند؛ چرا که قرآن مجید اسراف کنندگان را برادران شیطان عنوان کرده و نباید به برادر شیطان اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان گفت: نامزدها باید از تخریب همدیگر خودداری کرده و داشته‌های خود را بیان کنند و کسانی که دیگران را تخریب می‌کنند بدانند که زبانشان زبان شیطان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha