سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
انتخابات

حوزه/ بهترین آرایش صورت، لبخند است. زیباترین چهره ای که مردم را تحت تأثیر جدی قرار می دهد، قدرت ارتباط گیری شما را افزایش می دهد و آن چیزی که به شما جرأت و جسارت در ایجاد رابطه می دهد لبخند روی لبان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از سؤالاتی که در ایام انتخابات به ذهن انسان میرسد، این است که برای ارتباط با مخاطبین خاکستری چه راهکارهایی وجود دارد و چه نکاتی را باید رعایت کرد که بر این اساس، چند تکنیک بسیار ساده اما بسیار مفید، مؤثر و کاربردی برای مبلغین چهره به چهره ارائه می شود.

برای برقرار کردن یک ارتباط هدفمند و تأثیرگذار سعی کنید شخص جذابی جلوه کنید. برای دستیابی به این مقصود اگر آنچه می خوانید را عملی کنید تا حد زیادی حتماً موفق خواهید شد. ان شاء الله

۱. نیت خود را خالص کنید و به قصد دلسوزی، خیر خواهی و هدایت گری تصمیم بگیرید ارتباطی را برقرار کنید.

۲. از مردم نترسید. از برقراری یک ارتباط واهمه نداشته باشید. از قرار گرفتن در مجامع عمومی و اینکه توسط دیگران دیده بشوید هیچ وحشتی نداشته باشید؛ چراکه این یک القای غلط و موهوم است که هیچ واقعیتی ندارد.

- به دیگران توجه کنید

- در حین راه رفتند سرتان را بالا بگیرید

- احساس کنید همه مردم دارند شما را نگاه می کنند

- آماده باشید که هر لحظه ممکن است شخصی از شما سؤالی بپرسد

۳. قبل از ورود در اماکن عمومی خود را آراسته کنید. از آرایش سر و صورت گرفته تا رنگ و نوع و مدل لباس هر چه زیبا تر و مرتب تر موفق تر.

بعد از مدت کمی از رعایت این نکته خواهید دید افراد متعددی از توده مردم به سمت شما می آیند و خودشان باعث برقراری ارتباط می شوند.

۴. به هر کسی رسیدید سلام کنید. مطمئن باشید هر چه میزان سلام های شما به افرادی که به آنها بر خورد می کنید بیشتر باشد موفقیت شما در ایجاد یک ارتباط مؤثر بالاتر است. باور ندارید تجربه کنید. ضرر که ندارد کلی ثواب اخروی هم عائدتان می شود.

۵. عطر خوب و همه پسند و دارای قدرت انتشار خوب مانند آهن ربا است و افراد را به سمت شما جذب می کند. حتی برخی از افراد از شما خواهند پرسید که نام عطر شما چیست؟ و این خود شروع یک رابطه است.

۶. از همه این موارد جذاب تر لبخند دائمی است. بهترین آرایش صورت، لبخند است. زیباترین چهره ای که مردم را تحت تأثیر جدی قرار می دهد، قدرت ارتباط گیری شما را افزایش می دهد و آن چیزی که به شما جرأت و جسارت در ایجاد رابطه می دهد لبخند روی لبان است.

اگر هر کس را دیدید با روی گشاده با او برخورد کنید خواهید دید که چه اتفاقات خاطره انگیزی در کارنامه تبلیغی شما رقم خواهد خورد.

- از کنار هر مکانی که عبور می کنید سرتان بالا باشد و به اهالی موجود در آنجا لبخند بزنید.

- لازم نیست همیشه بخندیم؛ همین که چهره و ابروها در هم کشیده و عبوس نباشد و بشاشیت در چهره نمایان باشد کافی است.

- هر کسی از شما سوال می پرسد با لبخند با او احوال پرسی کنید و بعد جواب او را بدهید.

- وقتی در مقام جواب سؤال مردم هستید جملات و بیانات خود را با لبخند همراه کنید. چون به احتمال قوی دیگرانی که شاهد مکالمه شما و شخص سوال کننده هستند این صحنه (لبخند شما) را می بینند و همین مسأله ثمرات زیاد و ارزش تبلیغی بسیار بالایی دارد.

- به طور کلی ورود به هر مکانی و خروج از هر مکانی با توجه به شلوغی جمعیت مواجهه ها و روبرو شدن های آنی را به همراه دارد. اگر شما دقت کنید که در هر ورود و خروج چهره بشاش و متبسم داشته باشید مطمئن باشید که شاهد انعکاس های خوبی از ناحیه مردم خواهید بود.

۷. اگر دیگران مخصوصا جوانان در اماکن مختلف به شما توهین کردند، متلک انداختند، بی ادبی یا فحاشی کردند این مسئله یک اتفاق خوب و یک فرصت برای هدایت دیگران است. از این تهدید ها با گذشت و بزرگواری فرصت بسازید. معجزه آن را خواهید دید.

۸. شنیدن فعالانه و با میل و انگیزه، مخاطب شما را به شدت جذب می کند و به شما امکان می دهد تا یک رابطه دو طرفه قوی و فعال را مدیریت کنید.

در یک رابطه طرفینی آنکه شنونده خوبی است گوینده بهتری است و فضای تعامل را راحت تر به دست خواهد گرفت. مخاطبین دوست دارند تا حرف های آنها را با میل و رغبت و کاملا گوش کنید. اگر این کار (شنیدن) را درست انجام دهید نصف بیشتر مشکلات مخاطب خود را حل کرده اید.

۹. اگر از عدم توانایی بر قراری ارتباط با شخصی که در مترو کنار شما ایستاده رنج می برید و از سکوت در رابطه تان ناراحت هستید از تکنیک سوال استفاده کنید.

اگر قبلا با کمی تأمل لیستی از سوال های محاوره ای و روزمره را آماده کرده باشید، می توانید از مخاطب انواع سوالات عادی را بپرسید تا او جواب دهد و شما با علاقه زیاد حرف های او را بشنوید به طوری که طرف مقابل احساس کند جواب های او برای شما خیلی جالب است. آنگاه شما دست برتر را در این ارتباط خواهید داشت. آنگاه ادامه مسیر دیگر خیلی سخت نیست.

۱۰. همیشه در کیف یا جیب خود هدیه های کوچک، مانند تسبیح، صلوات شمار، خودکار یا حداقل چند عدد شکلات یا آبنبات داشته باشید و با احترام و صمیمیت هر موقع که خواستید به دیگران هدیه دهید.

با این کار آنها را مدیون و تحت تأثیر خود قرار خواهید داد. این کار رابطه شما را ماندگار خاطره انگیز دوست داشتنی و مؤثر خواهد کرد.

۱۱. وقتی شخص مقابل شما از قشر جوانان است حتماً با او دست بدهید و دست او را بفشارید یا با شوخی به کتف و بازوی او ضربه بزنید. اینگونه متفاوت و دوست داشتنی تر جلوه خواهید کرد.

۱۲. بدانید هیچ کس غریبه نیست و همه آشنایند. همه هم وطن و هم شهری هستند. همه برادرند و با شما نقاط اشتراک فراوانی دارند. اگر قرار است شما هدایت گر باشید پس نباید آنها را قضاوت کنید و ظاهر آنها برخورد شما را متفاوت کند. همه را به یک چشم بنگرید خود را از آنها بالاتر و آنها را از خود پست تر ندانید و آنها را دوست بدارید. این تکنیک موفقیت شما را ده چندان خواهد کرد و باعث نفوذ کلمه شما خواهد شد.

تمام نکات فوق برگرفته از آیات، روایات و سیره اهل بیت «علیهم السلام» مخصوصاً اشرف مخلوقات حضرت محمد مصطفی «صلی الله علیه و آله» بود که به لحاظ اختصار اشاره صریح به آنها نشد.

تکنیک های ارتباط گیری زیاد است اما عمل به تعداد محدود و کلیدی مانند نکات بالا شما را کفایت می کند و تجربه همین نکات از شما یک مبلغ چهره به چهره قوی، توانمند و موفق می سازد. موفق و پیروز باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha