سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ پنجاه و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که ائمه جمعه و جماعات تاکنون در زمینه‌های مختلف پیشگام و پیشرو مردم و جامعه بوده‌اند در انتخابات هم باید مدیریت و رهبری کنند تا مشارکت مردم افزایش یابد، از این‌ رو انتظار می‌رود ائمه جمعه و جماعات برای افزایش مشارکت در انتخابات پدری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، امروز در پنجاه و چهارمین گردهمایی ائمه جمعه استان، به تبیین شرایط انتخاباتی در استان پرداخت.

وی با اشاره به اینکه وقایع مربوط به شهادت و تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی و راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در انتخابات پیش رو تأثیر ویژه‌ای می‌گذارند، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی نقطه‌ضعف و ناتوانی آمریکا بود نه قدر بودن این کشور؛ زیرا وقتی یک نفر ضعف دارد سعی می‌کند از زوایای مختلف ضربه بزند.

استاندار خراسان شمالی افزود: در این زمینه محوراول  ارزش‌های دین اسلام، محور دوم نگاه رهبری و محور سوم یعنی حضور مردم، نگذاشت نقشه‌های دشمن در کشور اجرایی و عملیاتی شود و وقتی دشمنان نتوانستند حرکت مردم ایران را کند کنند از سر عجز و ناتوانی دست به این حرکت تروریستی زدند.

شجاعی تصریح کرد: اما در مقابل پاسخ به این اقدام تروریستی حضور مردم در تشییع‌جنازه سردار سلیمانی  و ۲۲ بهمن بود که این باید به حضور مردم در انتخابات پیوند بخورد.

استاندار خراسان شمالی گفت: اینکه در عرصه‌های مختلف مردم در صحنه حضور دارند به حاکمیت نظام ارتباط دارد و به هیچ جناح و طرفی ارتباط ندارد؛ ازاین‌رو همه باید برای مشارکت حداکثری مردم فراهم باشد.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش مشارکت مردم در انتخابات طرح سفیران مشارکت را اجرایی کرده‌ایم، افزود: در این طرح در هر شهرستان و بخش و روستا تعدادی از بزرگان و کسبه و بانوان و دانشجویان و سایر اقشار در طرح سفیران مشارکت ساماندهی شده‌اند تا بدون تعیین و نام بردن از مصادیق تنها برای افزایش مشارکت مردم تلاش کنند.

شجاعی تصریح کرد: باید فضایی را برای نظام و حاکمیت ایجاد کنیم که مردم به پای صندوق‌های رأی بیایند و در این راستا ائمه جمعه و جماعت مرجع مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات هستند.

وی اظهار کرد: باید ائمه جمعه و جماعات این موج را ایجاد کنند تا مردم کامل‌تر از قبل متوجه شوند که این حضور اهمیت بیشتری برای نظام دارد.

شجاعی اضافه کرد: همان‌گونه که ائمه جمعه تاکنون در زمینه‌های مختلف پیشگام و پیش رو مردم و جامعه بوده‌اند در انتخابات هم باید مدیریت و رهبری و پدری کنند تا مشارکت مردم افزایش یابد؛ ازاین‌رو انتظار می‌رود ائمه جمعه برای افزایش مشارکت در انتخابات پدری کنند.

استاندار خراسان شمالی گفت: با وجود فشارها اما پیوستگی مردم با نظام و رهبری همچنان تداوم داشته و به فضل الهی در دوم اسفندماه شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha