سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام رجنی

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گلستان، رشد اجتماعی "ما می توانیم" را بالاترین رشد عنوان کرد و گفت: امروز باید فرهنگ "ما می توانیم" را آموخته و به دیگران نیز انتقال داده و با شناخت اهداف انقلاب، در جهت حفظ و دفاع از آن در حرکت باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان،حجت الاسلام روح الله رجنی، در نشست روشنگری با عنوان "گفتمان انقلاب اسلامی" که با حضور طلاب و شماری از کارکنان و اساتید مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با استناد به آیه ۳۶ از سوره مبارکه نحل، لازمه قرار گرفتن در مسیر حق را بندگی خدا و اجتناب از طاغوت برشمرد «وَ لَقَدْ بَعَثْنَا فِی کُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ». 

وی، آمریکا و اسرائیل را سران استکبار و طاغوت اعظم نامید و با استناد به سوره فجر، این سوره را ترسیمی از آینده و افق پیش رو دانسته و سرانجام مستکبرین را سرانجام قوم عاد، ثمود و فرعون معرفی کرد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گلستان خاطرنشان کرد: سوره فجر، به بیان نحوه برخورد با تمدن هایی می پردازد که در خط انبیای زمان خود حرکت نکردند، در این سوره به سرگذشت و هلاکت قوم عاد، ثمود و نیز سرانجام فرعون اشاره می شود.

حجت الاسلام رجنی با اشاره به اینکه قهر و عذاب الهی اختصاص به عاد، ثمود و فرعون نداشته بلکه همه طاغوتیان و قدرت های استکباری را شامل می شود، ادامه داد: داشتن قدرت، سرکشی در مقابل دعوت انبیاء و طغیان در برابر خدا، در این سه تمدن( عاد، ثمود و فرعون) مشترک است، هر یک از آنان در زمان خود از نظر قدرت، همچون دولت های مستکبر زمان ما، به ظاهر نیرویی برتر بودند، اما طغیانگری و فساد موجب هلاکت آنان شد.

وی، شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) را مصداق بارز آیه کریمه "قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی‌ وَ فُرادی"عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی قیامی برای خدا بود که پرچم دار اصلی این قیام بدون شک، امام خمینی(رحمه الله علیه) است، این قاعده الهی است که اگر کسی در مقابل استکبار به پاخواسته و قیام کند قطعاً پیروز خواهد شد.

مبلغ حوزه با استناد به آیه ۵۵ سوره مبارکه نور اضافه کرد: این آیه عاقبت مومنین را روشن نموده که اگر در هر عصر و زمانی پایه‌های ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، وعده حتمی و ختمی بر پیروزی است.

حجت الاسلام رجنی، مراد از ایمان را ایمان عملی معرفی کرد و امام خمینی(ره) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را مظهر ایمان عملی دانست و تصریح کرد: مراد از ایمان، ایمان همراه با جهاد، هجرت، مقاتله، کشتن و کشته شدن است که به پیروزی ختم خواهد شد.

وی در ادامه به دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و معرفی زن الگوی مسلمان را از مهمترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران، بانوان با حفظ عفت و حریم، در اوج کارهای اجتماعی قرار گرفتند، رشد فضائل اخلاقی، تاسیس حوزه های علمیه متعدد خواهران و برادران، تعدد مساجد و مراکز فرهنگی و ... از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

 مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گلستان در پایان، رشد اجتماعی "ما می توانیم" را بالاترین رشد عنوان کرد و توضیح داد: امروز باید فرهنگ "ما می توانیم" را آموخته و به دیگران نیز انتقال داده و با شناخت اهداف انقلاب، در جهت حفظ و دفاع از آن در حرکت باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha