یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمد حاتمیان - سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از لغو برگزاری کنگره منطقه ای شعر اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه به زمان دیگری موکول شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان با اشاره به اینکه قرار بود کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت(ع) ۱۴ اسفندماه در سنندج برگزار شود، اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری این کنگره متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی اعلام کرد: ۶۰ شاعر آئینی در این کنگره شرکت کرده‌اند و ۲۴۰ اثر از این شاعران به دبیرخانه کنگره منطقه‌ای شعر اهل بیت ارسال شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه از ۲۴۰ آثار ارسالی ۲۲۰ اثر به مرحله داوری راه یافته است، بیان کرد: چهار داور مطرح کشوری نیز کار داوری و ارزیابی این آثار را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام حاتمیان یادآور شد: آثار ارسالی به زبان‌های کردی، فارسی و ترکی است و بیشترین آثار ارسالی به ترتیب مربوط به استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام است.

وی به اهداف برگزاری این کنگره اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این‌گونه کنگره‌ها مطرح شدن محبت و ارادت اهل قلم و اندیشه همه مذاهب اسلامی و شاعران اهل سنت پیرامون شخصیت اهل بیت(ع) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: تعامل با شعرای اهل سنت در راستای اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) و حمایت از آثار آنها، ایجاد تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق عواطف دینی، ایجاد بستر فرهنگی و هنری مناسب برای حضور اقوام و پیروان مذاهب اسلامی در تحکیم اخوت اسلامی، تقویت مشترکات دینی بین پیروان مذاهب اسلامی با محوریت اهی بیت(ع) و جمع‌آوری آثار شعراء و نویسندگان اهل سنت کشور درباره مناقب و فضایل اهل بیت(ع) از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره منطقه‌ای است.

وی افزود: اشعار آیینی با موضوع اهل بیت(ع)، توصیف و شخصیت و جایگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، بیان فضایل و مناقب اهل بیت(ع) به زبان شعر و ادب، بیان مشترکات دینی و اخوت اسلامی و آثار آن در تقویت و همگرایی اقوام و مذاهب، شفاعت و توسل به اولیاء الله، عاشورا و نهضت امام حسین(ع)، فضایل و کرامات حضرت زهرا(س)، خانواده در اندیشه و سیرت اهل بیت(ع) و اخلاق و سیره عملی اهل بیت(ع) در تعامل با پیروان مذاهب و ادیان مختلف محورهای این کنگره منطقه‌ای به شمار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha