پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه، نتیجه خون پاک شهدای عزیزی چون مجدمی مقدم‌ها بوده و ما باید خون این عزیزان را با رفتارمان پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرگرد پاسدار شهید عبدالحسین مجدمی مقدم، اظهارداشت: مراسم گرامیداشت و ترحیم برای درگذشتگان منفعت دارد اما منفعت این مجالس برای ما بازماندگان بیشتر است و آنچه در این مراسم می‌آموزیم برای دنیا و آخرت ما بسیار مفید است.

وی، رمز عزت جامعه را وجود روحیه انفاق و جهاد در مردمش دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن روحیه انفاق و جهاد وجود داشته باشد عزت، شرف و احترام میابد در غیر این صورت ذلیل می‌شود و اگر مال و اموال داشته باشد تبدیل به همان گاو شیرده ترامپ خواهد شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: امت مسلمان ایران، همان ملت موعود است که قرآن از آن‌ها در آیه 54 سوره مائده با عنوان «فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» اشاره می‌کند و در اثبات این حدیث نیز متفق‌علیه از قول پیامبر اکرم(ص) وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، ادامه داد و گفت: ملت مسلمان ایران درست است که اولین ملت مسلمان تاریخ نبوده، اما گوی سبقت را از دیگر ملت‌ها ربود و گواه بر آن، وجود بزرگ‌ترین دانشمندان اسلامی شیعه و اهل سنت از ایران است، به‌طوری‌که چند نفر از رؤسای مذاهب چهارگانه اهل سنت هم اهل ایران بودند، حتی کتب صحیح اهل سنت نیز اکثر نویسندگانش ایرانی بودند.

وی، سرگرد پاسدار شهید عبدالحسین مجدمی مقدم را یک شهید و شخصیت شاخص در شهر شادگان دانست و اذعان کرد: برآمدن شخصیتی مانند این شهید عزیز در این شهر که شهر علما، ادبا و فرهیختگان در طول تاریخ بوده است و امثال این‌گونه شخصیت در آن کم نیستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: وصیت‌نامه شهید نشان می‌دهد که ایشان چه شخصیت باایمان، عارف و وارسته‌ای داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در پایان اظهارداشت: انتشار و پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه نتیجه خون پاک این شهدای عزیز است و ما باید با رفتارمان خون این عزیزان را پاسداری کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha