چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 890636
۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
نرم افزار

حوزه/ مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با هدف پاسداشت آثار گرانقدر محققان اسلامی، این بار نرم‌افزار «همگام با وحی» را در قالب کتابخانه استاندارد نور، تولید و عرضه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)، با هدف پاسداشت آثار گرانقدر عالمان و محققان اسلامی و دستاوردهای مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی، این بار نرم‌افزار «همگام با وحی» را در قالب کتابخانه استاندارد نور، تولید و عرضه کرد.

گفتنی است، در این نرم‌افزار متن ۶ عنوان کتاب از آثار استاد عبدالکریم بهجت‌پور به زبان فارسی، در مباحث و موضوعاتی مانند تفسیر و علوم قرآنی در اختیار کاربران به‌خصوص پژوهشگران حوزه قرآن و علوم قرانی، قرار گرفته است.

همچنین ۳۸ قطعه صوت در ارتباط با سلسله مباحث نظری تفسیر تنزیلی در بخش نگارخانه، متن قرآن کریم و ارائه چند دوره لغت‌نامه معتبر از دیگر محتوای ارائه شده در این نرم‌افزار می‌باشند.

این گزارش می‌افزاید: جستجوی پیشرفته به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، قابلیت ارتباط و مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، امکان جستجو در قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه، امکان به‌روزرسانی برنامه از طریق اینترنت، امکان ایجاد میز پژوهشی جهت انجام و ثبت پژوهش‌های کاربر  و نیز دسترسی به ابزار پژوه‌نگار جهت یادداشت‌برداری از کتب برنامه و ساماندهی آنها، از جمله قابلیت‌های پژوهشی نرم‌افزار همگام با وحی می‌باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha