دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مهکام

حوزه/ عضو انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه قم گفت: انسان مومنی که همواره بر خدا توکل دارد، هیچ گاه دچار یأس و افسردگی نمی شود چرا که معتقد است راهی برای خروج از مشکلات و بحران ها وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا مهکام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تاکید بر این که تقویت آموزه های دینی راه غلبه بر بسیاری از نگرانی ها و استرس ها در زندگی مدرن است، اظهار داشت: اساساً انسان مؤمنی که در نگاه و جهان بینی خود عمیقاً معتقد به خدا و عنایات اوست و در همه حال بر پروردگار عالم توکل دارد، دچار افسردگی و یأس نمی شود.

وی افزود: یأس و نومیدی جایی مطرح می شود که انسان عمیقاً احساس ناتوانی و بیچارگی کرده و راهی برای خروج از مشکل پیدا نمی کند و حال آن که انسان مؤمن می داند که با وجود خدا و عنایات او، هیچ بن بستی برایش وجود ندارد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) همچنین با اشاره به این که پس از شیوع ویروس کرونا برخی از افراد جامعه دچار نگرانی و افسردگی شده اند، گفت: ما در حال حاضر با بحرانی مواجه هستیم که غیرقابل کنترل نیست، چرا که با مراقبت های بهداشتی و به خصوص در خانه ماندن می توانیم این مساله را به خوبی مدیریت کنیم و لذا احساس افسردگی و بیچارگی در این جا معنایی ندارد به خصوص در رابطه با کسانی که توصیه های پزشکی را به طور کامل عمل می کنند.

وی بیان داشت: حتی اگر عده ای به هر دلیلی، دچار ویروس کرونا بشوند، در ۹۰ درصد موارد پس از طی دوره زمانی خاص و یا به وسیله داروهای تجویزی پزشکان، بهبودی برایشان حاصل می شود و لذا این طور نیست که هر کس دچار این ویروس شد، فکر کند که دیگر راه علاجی برایش متصور نمی باشد.

مهکام خاطرنشان کرد: باید یادمان باشد که اگر فرضاً هم دچار بیماری شدیم با امید بالا و روحیه مبارزه جویی در فرآیند مقابله با بیماری می توانیم این ویروس نحس را شکست داده و ضمن اهتمام به دعا و توکل در عین رعایت کامل مسایل بهداشتی، سلامتی خود را بازیابیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha