یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 896033
۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
دانشگاه علوم پزشکی شیراز

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر نقش تاثیرگذار بیمارستان های درگیر با کرونا در مدیریت و مبارزه با کرونا و اهمیت نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها و دیگر مراکز درمانی، گفت: انجام تست آزمایش کرونا و تامین وسایل حفاظت فردی برای کارکنان درگیر با کرونا در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مهرزاد لطفی عصر امروز در پنجاه و دومین نشست روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا با اشاره به اینکه معاون بهداشت دانشگاه با روسای دانشکده ها نشستی برگزار کرده تا شیوه نامه های طرح فاصله گذاری هوشمند در این مراکز اجرا شود، اظهار داشت: تا زمان تعیین و تکلیف ستاد کشوری مقابله با کرونا در مورد فعالیت های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشکده ها و بیمارستان ها، تمامی مصوبه های پیشین همانند گذشته تا هفته نخست اردیبهشت ادامه دارد.

بررسی عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کرونا در استان، بررسی آمار جانباختگان روز گذشته در فارس و بررسی نرم افزارهای مربوط به رصد بیماران و ترخیص شدگان نیز، دیگر محور این نشست بود.

عبدالرسول همتی، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر اعضای این نشست بود که درباره شیوه نامه های اجرایی سختگیرانه در رابطه با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در استان خبر داد و عنوان کرد: برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت های مراکز آموزشی در دانشگاه نیز، شیوه نامه هایی ابلاغ شده که اجرای آن در دستور کار بوده و به واحدها و مراکز آموزشی ابلاغ می شود.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست، با بیان اینکه از نزدیک شاهد روند خدمت رسانی مراکز درمانی به مبتلایان به کرونا هستیم، از تلاش و فعالیت تمامی کارکنان و مسوولان بیمارستان ها به ویژه مراکز درمانی درگیر با کرونا قدردانی کرد.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند.

محمدرضا ادراکی، رئیس دانشکده پزشکی شیراز نیز در این نشست درباره مسایل آموزشی مرتبط با دانشجویان پزشکی، کارورزان و دستیاران در مراکز درمانی، مواردی مطرح کرد.

علیرضا میراحمدی زاده، عضو کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس و استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت نیز در این نشست به ارائه گزارشی از آخرین یافته های علمی جهان و وضعیت استان و کشور در رابطه با کرونا پرداخت.

سیدامیررضا مصباحی، رئیس بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی دیگر عضو این نشست بود که گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا که در این مرکز درمانی انجام شده، ارایه داد.

مدیر بیمارستان حاج محمداسماعیل امتیاز و فوریت های جراحی شهید رجایی نیز در این نشست، تامین اقلام موردنیاز و وسایل حفاظتی کادر درمانی و کارکنان بیمارستان را نتیجه برگزاری بی وقفه و مداوم نشست های روزانه بررسی آخرین اقدامات مجموعه سلامت فارس برای مقابله با کرونا دانست.

حمید خدیوی از حمایت ها و پشتیبانی رییس دانشگاه و مسوولان کارگروه های ستاد مقابله با کرونا، برای پرداخت های انجام شده و پیگیری مطالبات کارکنان در روحیه بخشی کادر درمانی و کارکنان بیمارستان، قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha