چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024
مهدی پهلوانی

حوزه/مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به اهمیت مدیریت روانی بحران کرونا گفت: دوران پساکرونا دوران سخت و خاصی است که اتخاذ تدابیر لازم در این خصوص الزامی است.

مهدی پهلوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه  با اشاره به برگزاری اولین جلسه کارگروه مدیریت بحران کرونا در بهزیستی استان قم اظهار داشت: این جلسه با محوریت مشاوره و با حضور فرماندار و نمایندگانی از سپاه، نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش، حوزه‌های علمیه و مؤسسات مردم‌نهاد برگزار شد.

وی ادامه داد: حفظ سلامت جسمی و اقتصادی مردم در این دوران مهم و غیرقابل‌انکار است اما نباید از مدیریت روانی جامعه به‌خصوص در دوران پساکرونا غافل شد.

پهلوانی تأکید کرد: نیاز است که در جامعه برای روزهای ریشه‌کنی این بیماری و نیازهایی که در آن دوران به وجود خواهد آمد از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود.

وی به برخی از معضلات اجتماعی دوران پساکرونا اشاره کرد و ابراز داشت: مشکلات عاطفی، داغ‌های نهفته، اختلالات روانی، مشکلات وسواس، اختلافات خانوادگی ناشی از بیکاری و بیماری، اضطراب و... ازجمله این معضلات خواهد بود که نیاز است از امروز به فکر راه‌حل‌های آن‌ها باشیم.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان این‌که نیازمند تقویت خانواده‌ها و جامعه در این زمینه هستیم، تأکید کرد: قطعاً برنامه‌ریزی اصولی و آموزش‌های لازم می‌تواند در رفع این معضلات تأثیر بسزایی بگذارد.

مدیرکل بهزیستی قم خاطرنشان کرد: سامانه ۱۴۸۰ صدای مشاور و خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی بهزیستی از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خدمت مردم بوده و با افزایش ظرفیت در خدمت شهروندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha