یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تاثیر گرما بر کرونا

حوزه/ با وجود گرمای هوا در برخی از استان‌های کشور اما سیر ابتلا به کرونا در آن‌ها کاملا صعودی است، یافته‌های کنونی نشان می‌دهد کرونا برخلاف سایر بیماری‌های تنفسی و اجدادش مثل SARS و MERS در هوای گرم کاملا غیرفعال نمی‌شود و رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و تاکنون هیچ آینده‌ای از این ویروس متصور نیست.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: گرما تاثیر چندانی بر روی کرونا ندارند و باید به همان روش های گفته شده که عبارتست از مراقبت و رعایت نکات بهداشتی توجه کرد.

وی افزود: با وجود گرمای هوا در برخی از استان‌های کشور اما سیر ابتلا به کرونا در آن‌ها کاملا صعودی است، یافته‌های کنونی نشان می‌دهد کرونا برخلاف سایر بیماری‌های تنفسی و اجدادش مثل SARS و MERS در هوای گرم کاملا غیرفعال نمی‌شود و رفتار غیرقابل‌پیش‌بینی دارد و تاکنون هیچ آینده‌ای از این ویروس متصور نیست.

دکتر قدیر خاطر نشان ساخت: نباید مردم را نسبت به کرونا بی‌تفاوت کنیم چراکه افراد ناقل بدون علامت می‌توانند مانند بمب ساعتی بار دیگر قم را با بحران کرونا روبه‌رو کنند.

وی افزود: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند و بازگشایی مابقی صنوف پر ریسک به شدت نگران‌کننده است، متاسفانه خیابان‌ها و مراکز تجاری قم شلوغ و پرتراکم شده است و بیم احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا در این استان را تشدید کرده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان ساخت: در روزهای اخیر سیر بستری بیماران کرونایی در قم نزولی بوده اما این مساله به معنای خداحافظی با کووید ۱۹ نیست،لذا مراقب باشیم زحمات ارزشمند کادر درمان و بهداشت  قم در مدیریت خوب این ویروس منحوس منفور به هدر نرود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha