چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدرسه اسلامی در کلگری در انتظار مجوز شورای شهری

حوزه/ نماینده شورای شهری در رابطه با مخالفت‌ها برای راه اندازی مدرسه اسلامی درمسیر فرودگاه به دلیل سرو صدا گفت: هم اکنون مدارس دیگری در این محل فعالیت دارند و مدرسه اسلامی نباید استثنا باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از livewirecalgary، اعضای جامعه اسلامی امیدوارند اجازه ساخت یک مدرسه اسلامی را در زیر مسیر پرواز فرودگاه در شهر کلگری از شورای شهری بگیرند.

مسجد بیت النور در شمال شرق کلگری پیشنهاد ساخت یک مدرسه اسلامی جدید را در داخل این مرکز ارائه داده است.  این مدرسه ابتدایی خصوصی قرار است با سیستم مدارس اسلامی اداره شود و انتظار می‌رود در مرحله ابتدایی ۳۰ دانش آموز داشته باشد، اما طی یک دوره سه ساله تعداد محصلین این مدرسه به ۶۰ نفر ارتتقاء پیدا می‌کنند. مدرسه قرار است با استفاده از امکانات کنونی موجود در مدرسه راه اندازی شود.

این مسجد هم اکنون به کلاس‌های آموزشی ، دفاتر مدیریت ، سرویسهای بهداشتی ، آشپزخانه اجتماعی، سالن بدنسازی، سالن‌های نماز، زمین بازی و کتابخانه مجهز شده است و به همین دلیل نیز برای ساخت مدرسه در محوطه داخلی آن نیاز به تغییرات زیادی وجود ندارد.

مدرسه پیشنهادی مسلمانان عضو مسجد کلگری، نیاز به تصویب مسیر پرواز از سوی شورای شهری دارد.

جورج کاهال نماینده شورای شهری که که درخواست ساخت مدرسه را در کار شورا قرار داده گفت: آن‌ها بیش از یک دهه است که آموزش های دینی را به اعضای جامعه می‌دهند و تنها درخواست شان این است که به کارشان ادامه دهند.   

 وی گفت: این مسجد می خواهد تحت دستورالعمل‌های رسمی آموزش و پرورش آلبرتا به رسمیت شناخته شود تا خدمات آموزشی بیشتری را به اعضای جامعه ارائه دهد.

گفتنی است پیشنهاد ساخت مدرسه چندی پیش به دلیل سر و صدای فرودگاه توسط شورا رد شد. طبق قانون استانی ساخت مدارس در مناطقی نزدیک به فرودگاه کلگری ممنوع هستند.

با این حال کاهال گفت که برای حضور دانش آموزان سرو صدا مسئله ای ایجاد نخواهد کرد و افزود: تعدادی از مشاغل و مدارس دیگر وجود دارند که زیر کانال پرصدای فرودگاه فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها آکادمی مسیحی میراث است و  من هیچ مشکلی یا نگرانی نمی بینم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha