دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مسکن

حوزه/ بیش از ۵۰ درصد از مردم ما با مشکل مسکن مواجه هستند، این آمار بالا مقدار کمی نیست که بتوان راحت از آن چشم پوشی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، رضا فریدونی، ظهر امروز در مجمع بسیجیان استان همدان، با اشاره به مشکلات موجود در جامعه، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که امروز بسیاری از مردم با آن خصوصا در همدان دست و پنجه نرم می کنند، گرانی مسکن و اجاره بها است.

وی افزود: همان طور که در دوران شیوع کرونا، ستاد مقابله با کرونا ایجاد شد و به وسیله آن توانستیم به موفقیت های خوبی برسیم، باید ستاد مقابله با گرانی را هم ایجاد کنیم تا کمتر چنین مشکلاتی را شاهد باشیم.

فریدونی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مردم ما با مشکل مسکن مواجه هستند، گفت: این آمار بالا مقدار کمی نیست که راحت از آن چشم پوشی کنیم و باید توجه جدی نسبت به رفع آن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه آب و هوای همدان باعث مهاجرت و حضور بسیاری از افراد غیربومی در همدان شده است، بیان کرد: تغییر نوع نگاه به مسکن که یک نیاز اجتماعی است به یک عرصه سرمایه گذاری، تناسب عرضه و تقاضا را بر هم زده است و مشکلات بسیاری را برای افراد کم درآمد ایجاد کرده است.

این فعال رسانه ای خواستار نظارت جدی دستگاه های نظارتی شد و خاطرنشان کرد: مبلغ وام مسکن و میزان هزینه خرید مسکن تفاوت زیادی با هم دارند و نتیجه آن نیز عدم توانایی جمعیت زیادی از مردم برای خرید منزل خواهد بود.

فریدونی تصریح کرد: از آثار گرانی مسکن، کاهش آمار ازدواج و کم شدن جمعیت است.

وی به تشریح راهکارهای مقابله با این مشکل پرداخت و گفت: در کوتاه مدت می توان ضمن برخورد جدی با مسببان و ایجاد نظارت بر بازار، زمین های دولتی را به صورت عادلانه آزاد کرد و در بلند نیز اقدام به ساخت شهرک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha