چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 906660
۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
جشن تولد شهید

حوزه/ امروز مراسم جشن تولد یکی از شهدای جوان دفاع مقدس بود که در هجده سالگی به اوج لذت بندگی که همانا شهادت در راه خداست، دست یافت و اینک وصیت نامه اش، روشنگر مسیری است که ما در گام دوم انقلاب باید به آن تأسی بجوییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، چند متر آن سوتر از مزار شهید مهدی زین الدین، قبر شهیدی است که امروز (چهارشنبه چهارم تیرماه) سالروز ولادتش بود و به همت خانواده این شهید والامقام و با حضور جمعی از خواهران بسیجی و متدین، جشن تولدی برای او در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم گرفته شده بود.

شهید حسن حاج غفاری، پنجاه و چهار سال پیش در چنین روزی یعنی چهارم تیرماه سال ۱۳۴۵ در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود.

او تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان های موسوی و امیرکبیر سپری کرد و دوره راهنمایی را در مدرسه امیرکبیر آغاز کرده بود که انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام (ره) به مراحل حساس خود رسیده و در آن مقطع تظاهرات و اعتصابات و درگیری ها افزایش یافته بود.

او نیز همچون همشهریان انقلابی و پیرو امام (ره) در اعتراضات علیه رژیم پهلوی شرکت می کرد و به علت مهارت و تیزهوشی خاص خود در ساختن سه راهی به همراه دیگر جوانان از جمله شهید مصطفی علیزاده، عامل تحرک دیگر بچه ها در تظاهرات و راهپیمایی علیه رژیم شاه خائن بود.

بعد از پیروزی انقلاب نیز این شهید والامقام علاقه فراوانی به ورزش و بدن سازی داشت و ماه های قبل از شهادت به طور جدی ورزش های رزمی را دنبال می کرد، چرا که معتقد بود با فراگرفتن این ورزش می تواند در جنگ های تن به تن با نیروهای بعثی بر آنان غلبه کند.

از خصوصیات بارز شهید حاج غفاری می توان به صبوری و مهربانی، مردم داری و خوش اخلاقی، قناعت، پشتکار، تواضع و حیای فوق العاده اشاره کرد، ضمن آن که در تعامل با اعضای خانواده به خصوص پدر و مادر بسیار مهربان و متواضع بود.

مردادماه سال ۶۱ بود که پس از طی کردن دوره آموزش نظامی به جبهه جنوب اعزام شد و آمدنش به خط مقدم همزمان شد با عملیات محرم که دهم آبان ماه همان سال با رمز یا "زینب کبری(س) " در محور عملیاتی عین خوش دهلران آغاز شد که این شهید والامقام در مرحله سوم این عملیات به علت اصابت ترکش خمپاره از ناحیه دست و پا به توفیق جانبازی نائل آمد.

بعد از بهبودی نسبی، دومین باری که به جبهه رفت، هفدهم دی ماه سال ۶۳ بود که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به عنوان بی سیم چی شرکت کرده و تا مدت ها خبری از پیکر مطهر این شهید نبود، اما او به آرزویش که لقای الهی با لباس شهادت بود، در این عملیات مهم رسید

آری، امام امت چه زیبا فرمود که این وصیت نامه های شهدا، انسان را می لرزاند و بیدار می کند.

در وصیت نامه شهید حسن حاج غفاری نیز ضمن درخواست از خدای متعال برای این که شهادت در راهش را نصیب او کند، آمده است:" با درود و سلام بیکران به خمینی کبیر که به حق نجات بخش مردم ایران از استعمار و استثمار شرق و غرب است و سلام بر پدر و مادر عزیز و بزرگوار که تا جان در بدن دارم مشق های آن ها را فراموش نمی کنم... پدر و مادر عزیزم؛ من از شما می خواهم که مرا ببخشید چون ممکن است دیگر همدیگر را نبینیم. ای مادرم کوه باش و چون کوه استقامت کن، لحظه ای از نام و یاد خدا غافل مباش در راه دین بکوش که هر چه بکوشی، کم است و ای برادران عزیزم هوشیار باشید و به چیزی غیر از اسلام و قرآن فکر نکنید. هر چه خیر و صلاح است در این کتاب نهفته است و شما نیز سعی کنید راه خدا را ترویج نمائید و در این راه از بذل جان و مال خویش دریغ نفرمائید.

حقیقتاً جشن تکلیف این شهید عزیز، بهانه خوبی بود تا با راه و مرام شهیدان راه حق بیشتر آشنا شده و به خصوص با دل دریایی و عرفان عمیق این سالکان طریق الی الله انسی دیگر بار بگیریم؛ بلکه به یُمن این آشنایی و مأنوس بودن ما نیز در راه سعادت واقعی گام برداریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    سلام علیکم بسیارعالی بود