شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 بیست و یکمین آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد دانشکده صدا و سیما قم

حوزه/ تنی چند از طلاب خواهر و برادر شرکت کننده در آزمون دانشکده صدا و سیما(قم) بر لزوم فعالیت حوزویان در عرصه هنر و رسانه به عنوان ضرورتی انکارناپذیر در دنیای امروز تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه پیش از ظهر امروز(ششم تیرماه)، آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما ویژه طلاب سطح دو حوزه در مقطع کارشناسی ارشد با حضور حدود دویست نفر از داوطلبان اعم از خواهران و برادران در محل این دانشکده برگزار شد.

پیش از آغاز رسمی آزمون، فرصتی دست داد تا درباره انگیزه های شخصی داوطلبان که همگی دارای سطح دو حوزه بوده و حتی برخی از آنها در مقطع درس خارج مشغول به تحصیل هستند، به گفتگو پرداخته و از این رهگذر نگاه آنها درباره لزوم ورود طلاب و فضلای جوان حوزه به عرصه هنر و رسانه را جویا شدیم. آن چه در ادامه می آید، مشروح این گفتگوهاست؛

ضرورتی در گام دوم انقلاب

تاج الدین کرمی، طلبه سطح دوم حوزه است که در رشته ادبیات نمایشی این آزمون شرکت کرده است. وی با بیان این که در گام دوم انقلاب، حوزویان و همه دغدغه مندان و دوستداران نظام و انقلاب باید عنایت و توجه بیشتری به مقوله هنر و رسانه داشته باشند، اظهار داشت: بنده بر حسب نیاز و علاقه ای که به مساله رسانه و هنر داشتم در این آزمون شرکت کرده ام و بنا دارم در صورت توفیق در این آزمون و قبولی نهایی، به عنوان سرباز کوچک رهبر عزیزم در این سنگر به انجام وظیفه در راستای دفاع از دین و انقلاب و نظام بپردازم.

حجت الاسلام سید مهدی عبدالله زاده، داوطلب شرکت کننده در آزمون رشته علوم ارتباطات اجتماعی که البته دو سالی است که در درس خارج مشغول به تحصیل است، این گونه به بیان نظر خویش پرداخت: به نظر بنده فعالیت در عرصه ارتباطات اجتماعی به خصوص برای طلاب امروز، یکی از حیاتی ترین نیازهاست، چه آن که طلاب با توجه به این که درس دین خوانده اند، می توانند از این طریق ارتباط بیشتری با توده های مردم داشته و در بحث تبلیغ دین ارتباط موثرتری با مخاطب عام برقرار سازند.

تبلیغ آموزه های دینی با بهره گیری از علم ارتباطات

فاطمه محمدی، دیگر داوطلبی است که البته ساکن شهر اردکان استان یزد و در عین حال محصل مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) شهرستان میبد می باشد.

وی که کارشناسی ارشد سطح سه در رشته تفسیر را دارد، با اشاره به این که سالیانی است به کتب و آثار منتشر شده در خصوص علم رسانه و ارتباطات علاقه وافری داشته، گفت: در تبلیغ امروز به خصوص تبلیغ آموزه ها و معارف دینی، نیاز به بهره گیری از رسانه و ارتباطات به شدت احساس می شود و از این رو بنده بر خود لازم دانستم با توجه به علاقه ای که به این رشته دارم، خود را برای قبولی در این آزمون محک بزنم و مابقی چیزها دست خداست تا چه پیش آید و تقدیرمان در ادامه فعالیت های حوزوی چه باشد.

جواد رحیمی، طلبه سطح دو حوزه نیز با بیان این که برحسب علاقه، تاکنون فعالیت های رسانه ای مختلفی داشته است، اظهار داشت: بنده بعد از سال ها کار رسانه ای و تبلیغی به این نتیجه رسیده ام که از آن جا که سبک زندگی امروز مردم به سمت و سویی رفته که ارتباط تنگاتنگی با رسانه دارد، لذا ما نیز باید با علوم مرتبط با رسانه به خوبی آشنا و مسلط شویم تا بعد بتوانیم از این ابزار در مسیر تبلیغ دین و دفاع از انقلاب اسلامی به درستی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: از سال های گذشته البته این خلأ در حوزه های علمیه بوده که البته در سال های اخیر کارهای خوبی شروع شده اما در زمینه تبلیغ دین در چارچوب رسانه ما همچنان نیاز به متخصصان و کارشناسان دینی بامهارت داریم که بتوانند در این عرصه ها گام های جدی تری بردارند.

علاقه مند به فعالیت در زمینه تولیدات تلویزیونی هستم

حجت الاسلام محمد تواضعی، داوطلب شرکت کننده در رشته تولید سیما نیز بیان داشت: از همان دوران نوجوانی، علاقه خاصی به فعالیت در زمینه کارهای تولیدی تلویزیونی در خودم احساس کردم و وقتی که وارد حوزه شدم، این علاقه بیشتر هم شد و آمده ام که اگر خدا کمک کرد و در آزمون دانشکده صدا و سیما پذیرفته شدم، نقشی هر چند کوچک در عرصه تولیدات تلویزیونی با نگاه عمیق به مبانی دینی داشته باشم.

منبری با هزاران مخاطب در دنیای امروز

حمیده قاری تهرانی، بانوی طلبه ای است که توانمندی و مهارت خود را برای پذیرش در رشته علوم ارتباطات به معرض آزمون گذاشته است، تصریح کرد: با توجه به این که رسانه منبری است که هزاران مخاطب عام دارد، لذا اهمیت آن در دنیای کنونی هر روز بیشتر می شود و ما طلبه های علوم دینی نیز معمولاً در مقوله تبلیغ دین به دنبال مخاطب بیشتر و تأثیرگذاری مطلوب بر آن ها هستیم و لذا باید از ابزار گسترده و پرنفوذ رسانه به خوبی در مسیر اهدافمان بهره مند شویم.

وی افزود: از این حیث بر خود لازم دیدم که ضمن آشنا شدن به علوم مرتبط با ارتباطات و بهره گیری از علوم دینی در کنار آن بتوانم به عنوان یک طلبه و مبلغ به درستی به وظیفه خودم عمل کرده و زمینه خوشنودی امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری را فراهم نمایم.

سید امین حسینی، داوطلب شرکت کننده در رشته علوم ارتباطات نیز با بیان این که امروزه در دنیا، رسانه های متعدد و پرقدرتی علیه دین به خصوص دین مبین اسلام و مذهب تشیع به فعالیت می پردازند، گفت: طبعاً ما اگر بخواهیم که به این هجمه های شدید و پرشمار پاسخ دهیم، قبل از هر چیز باید نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده داشته باشیم که مسلط به مبانی دینی باشند و اساساً به نظرم هدف از تشکیل دانشکده صدا و سیما در قم نیز همین بوده که از میان طلاب و فضلای حوزه، افراد علاقه مندی را برای تحصیل در رشته های مرتبط با هنر و رسانه جذب کند و بعد از فارغ التحصیلی، آن ها را در عرصه های مورد نیاز بکارگیری نماید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha