شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی

حوزه/ نائب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تبیین و ترویج شاخصه های سبک زندگی حسینی، رسالت مهم نخبگان و فعالان رسانه ای است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم، ماه عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: ما باید در ماه محرم و همچنین ماه صفر که این دو ماه به تعبیر امام راحل زنده کننده اسلام بوده است، زمینه ای فراهم کنیم که هم شور حسینی به خوبی شکل بگیرد و هم به موازات آن بر میزان شعور حسینی مردم عزادار افزوده گردد.

وی افزود: البته امسال به جهت شیوع ویروس کرونا، شرایط خاصی برای هیئت ها و تکایای عزاداری به وجود آمده، به طوری که هم باید مراقب حفظ سلامت عزاداران و به این منظور رعایت پروتکل های بهداشتی باشیم و از آن سو، زمینه ای فراهم شود تا از شور و شعور حسینی در برپایی محافل عزای سید و سالار شهیدان کاسته نگردد.

وی با تأکید بر این که سیدالشهدا(ع)، رحمت واسعه الهی و کشتی نجات بشریت است، گفت: تمسک به فرهنگ و مکتب حسینی، لازمه دست یابی به سعادت دنیا و آخرت است و مهم نیز این است که ما بتوانیم سبک زندگی حسینی را در همه ابعاد و عرصه ها ترویج و نهادینه کنیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در این راستا طبعاً نخبگان حوزه و دانشگاه و نیز رسانه های جمعی و فعالان فضای مجازی، رسالت مهمی دارند که به تبیین و ترویج شاخصه های سبک زندگی حسینی بپردازند و مهم نیز این است که بتوانیم بر اساس اقتضائات روز جامعه با نسل جوان ارتباط بگیریم و بر آن ها تأثیرگذار باشیم.

وی با اشاره به این که هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است، خاطرنشان کرد: به برکت نام و یاد امام حسین(ع)، محرم ماه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، چه آن که اگر امر به معروف در جامعه مورد توجه و اهتمام باشد، جامعه حیات واقعی خود را پیدا می کند و به این وسیله امید است که بر مشکلات و ناهنجاری ها و پلشتی ها، چیره شود.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی همچنین گفت: این که امروز جامعه ما از ناحیه مسایل و معضلاتی همچون طلاق، فقر، بدحجابی، اعتیاد، مشکلات خانوادگی و زناشویی، فضای مجازی ناسالم و غیره رنج می برد، بخش مهمی از دلایل آن به جهت این است که نتوانسته ایم آن گونه که باید و شاید در جامعه امر به معروف و نهی از منکر را نهادینه کرده و رواج دهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha