شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روضه خوانی محرم در مدرسه علمیه زینب کبری یزد

حوزه/ استاد حوزه علمیه با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در کاخ یزید، گفت: تمام واقعه کربلا در عین سختی، زیبا و عبارت «ما رأیت الا جمیلا» اکسیر اعظم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام غلامحسین رجبی در  مجلس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) که در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، برگزار شد، یکی از زیبایی های عاشورا را اخلاص و قصد قربت ابا عبدالله(ع) برشمرد و گفت: در زیارات امام حسین(ع) عباراتی که بیانگر اخلاص و قصد قربت است، فراوان دیده می شود؛ «دَعَوتُ الی الله»، «وَفَیتُ لله»، «جاهَدتُ فی سبیل الله» و از آن جایی که قصد قربت شرط صحت در عبادات است، امام حسین(ع) زیبایی قیامشان به خلوص و قصد تقرب بوده است.

استاد حوزه با بیان این که تشکر از نعمت های الهی از زیبایی های عاشورا محسوب می شود، اظهار داشت: امام حسین(ع)، حجت الهی بر روی زمین بودند و شاکر بودن امام حسین(ع) در جریان کربلا و تسلیم اوامر الهی بودن، دلیل بر تداوم قیام کربلاست.

وی در ادامه، هماهنگی گفتار و کردار را از زیبایی های عاشورا برشمرد و گفت: هماهنگ بودن گفتار و رفتار جزء فطرت انسان است و در سیره اهل بیت(ع) فراوان دیده شده است.

عضو هیأت امنای مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد، در بخش دیگری از سخنان خود به شجاعت و شهامت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: شجاعت یعنی اینکه انسان در برخورد با سختی ها و خطرها دلی استوار داشته باشد و ایستادن در مقابل ظلم، گفتن حق در برابر ظلم و ستم، نترسیدن از مرگ و غالب شدن بر هوای نفس از ابعاد شجاعت است.

وی قاطعیت در امر دین را از موارد مشهود قیام عاشورا دانست و بیان کرد: قاطعیت به این معناست که پس از شناخت حق، از موضع برحق خود کوتاه نیامد، همان‌گونه که اهل بیت(ع) در برابر حق، قاطع بودند چرا که قاطعیت، چهره حق را خوب نمایان می کند و سوره های مانند کافرون و عصر نیز بیانگر قاطعیت امر الهی است.

حجت الاسلام رجبی در پایان تصریح کرد: زیبایی های عاشورا از نگاه حضرت زینب(س) بسیار فراتر از این موارد است و درک ما از فهم همه این زیبایی که حضرت در کلام خود به آن اشاره کردند، عاجز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha