یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خانم افسانه یاوری

حوزه/ استاد و کارشناس حوزوی گفت: شاه کلید رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، اتصال به مکتب امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم افسانه یاوری در نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، همزمان با چهارمین روز از ماه محرم با بیان این مطلب که راه های رسیدن انسان به سعادت، باید از دو ویژگی برخوردار باشند تا او را به مقصد برسانند، گفت: راهی که برای سعادت انتخاب می‌کنیم، در مرحله اول باید مطمئناً ما را به منزل مقصود برساند و در مرحله دوم آفتی هم در این مسیرها وجود نداشته باشد.

وی در معرفی این راه‌ها بیان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات، استفاده از اذکار مأثوره و توسل به اهل بیت(ع) مسیرهای رساندن انسان را به سعادت هستند.

استاد و کارشناس حوزه با بیان اینکه راه دوم ممکن است آفتی همچون طلبکار شدن از خداوند متعال را داشته باشد، تاکید کرد: بهترین راه برای سیر و سلوک الی الله، متوسل شدن به اهل بیت(ع) و مدد خواستن از آن بزرگواران است.

 وی در پایان با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه مائده، اهل بیت(ع) را وسیله‌ای برای تقرب به سوی خدا معرفی کرد و اظهار داشت: قرائت زیارت جامعه کبیره، تسبیحات حضرت زهرا(س) بعد از نماز، سلام دادن به اهل بیت(ع) قبل و بعد از نماز، خواندن دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان(ع)، سلام دادن بر حضرت اباعبدالله(ع) به صورت مداوم با قرار گرفتن در پشت بام خانه و...، نمونه‌هایی از واسطه قرار دادن اهل بیت(ع) برای سیر و سلوک الی الله است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha