دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: آگاهی بخشی به مردم و افزایش اعتماد اجتماعی، یک ضرورت انکارناپذیر و از مهم ترین عوامل تقویت نظام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امروز در این دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تبریک هفته دولت، گفت: هفته دولت، فرصتی مناسب برای ارائه گزارش عملکرد سالانه دستگاه های اجرایی به مردم است. این موضوع در طول سال نیز باید مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ضرورت ارائه گزارش عملکرد مسئولان به مردم، عنوان کرد: آگاهی بخشی به مردم و افزایش اعتماد اجتماعی، یک ضرورت انکارناپذیر و از مهم ترین عوامل تقویت نظام است.

امام جمعه تبریز خواستار دفاع منطقی و نقد منصفانه مسئولان از سوی رسانه ها و مردم شد و ادامه داد: دفاع و یا انتقاد از هر ارگانی، زمانی موثر است که علاوه بر حفظ اخلاق و آداب انسانی و اسلامی، مستدل، مستند، واقع بینانه و به دور از مسائل سیاسی و شخصی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عنوان کرد: نَقاد واقعی کسی است که علاوه بر انتقاد سازنده، پیشنهادات و راهکارهای خود برای رفع مشکلات را نیز ارائه کند.

اجرای ۵۰۰ طرح توسعه ای در شهرستان های آذربایجان شرقی

پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، همه ساله و به صورت میانگین بیش از یازده هزار میلیارد تومان پروژه مختلف در استان، افتتاح و یا مورد بهره برداری قرار گرفته است و از این پس نیز برای شتاب توسعه استان نیز تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه های مصوب سفر رئیس جمهور به استان ابراز کرد: از مجموع ۳۱ پروژه مصوب سفر رئیس جمهور به استان، ۲۴ مورد تکمیل و هفت مورد نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد در دست اجراست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به برخی آمارها در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز ابراز کرد: به رغم شرایط ناپایدار بین المللی، استان آذربایجان شرقی بر اساس شاخص های وزارت کشور، امن ترین استان کشور است.

پورمحمدی به بخشی از عملکرد مدیریت ارشد استان در بخش اقتصادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز ملی آمار ایران، نرخ فصلی بیکاری در استان از ۱۰.۳ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است و این روند با اجرای طرح های مختلف اشتغالزایی، ادامه خواهد یافت.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ طرح توسعه ای در شهرستان های مختلف استان در دست اجراست، ابراز کرد: از سال گذشته تا به امروز بیش از یک هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری جدید در استان صادر شده که بیش از ۷۵ درصد این پروانه ها، اجرایی و موجب اشتغالزایی برای جوانان شده است.

پورمحمدی همچنین از افزایش نسبی تقاضا برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در استان به رغم شرایط دشوار ناشی از تحریم ها خبر داد و عنوان کرد: با عنایت خداوند متعال و وحدت و مودت حاکم در جامعه، مردم کارآزموده و قدرشناس ایران اسلامی، این برهه حساس را نیز با موفقیت پشت سر خواهند گذاشت.

وی با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان به دلیل پیگیری رفع مشکل اخیر قطعی های مکرر آب در تبریز از وزارت نیرو اظهار کرد: خوشبختانه هشت میلیارد تومان از مبلغ ۲۰ میلیارد وعده داده شده توسط وزارت نیرو به استان تخصیص داده شده و ادامه تخصیص ها نیز در طول زمان و متناسب با پیشرفت امور پرداخت می شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از قول مساعد وزارت نیرو برای اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به استان در راستای اجرای پروژه لوله گذاری و خط انتقال آب از قلعه چای به تبریز خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha