سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
محسن غفاری

حوزه/مدیرعامل پیام‌رسان ایتا با اشاره به ظرفیت‌های بی شمار آموزش مجازی گفت: دسترس‌پذیر بودن آموزش مجازی در هر مکانی یک فرصت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  محسن غفاری در میزگرد فضای مجازی فرصت‌ها و تهدیدها که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا شرایطی را به وجود آورد که همه مراکز علمی و آموزشی به سمت آموزش مجازی و غیرحضوری پیش بروند و درواقع در شرایط فعلی چاره‌ای جز این نداشتند.

وی ادامه داد: آموزش در فضای مجازی از گذشته وجود داشته اما با ظهور ویروس کرونا سرعت پیداکرده است این سرعت می‌تواند هم تهدید و هم فرصت در آموزش باشد و درواقع به برنامه‌ریزی ما بستگی دارد.

غفاری با بیان این‌که آموزش مجازی یک سبک جدید از آموزش است، ابراز داشت: متأسفانه برخی از معلمان در ابتدای کار تصور می‌کردند که آموزش مجازی همان نوع آموزش در کلاس است که دانش‌آموزان باید فرم مدرسه پوشیده و در کلاس مجازی حاضر شوند که این نوع نگاه نازل‌ترین فهم از آموزش مجازی است.

وی ادامه داد: در بحث آموزش مجازی نیاز زیادی به آموزش داریم حتی برای زمانی که بیماری کرونا ریشه‌کن شد نیز بتوانیم از این روش استفاده کرده و شکل جدید آموزش را یک پله بالاتر ببریم.

مدیرعامل پیام‌رسان ایتا خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فواید آموزش مجازی در دسترس بودن آن است به‌طوری‌که می‌توان در مسافرت، محل کار، منزل و.. در کلاس حاضر شد و درواقع محدودیت مکانی برداشته می‌شود.

غفاری به تهدیدات این نوع آموزش نیز اشاره کرد و بیان داشت: کاهش انگیزش تحصیلی یکی از مهم‌ترین تهدیدات آموزش فضای مجازی است همچنین دور شدن از آموزش و کار گروهی نیز می‌تواند یک تهدید باشد همچنین برخی از دروس استاد محور است و به همین خاطر باعث کاهش فهم استاد از فهم دانشجو می‌گردد و فهم و استاد از فهم دانش‌آموز کم می‌شود که یک تهدید اساسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha