یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 921951
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
بازسازی مسجدالقدیم، مسجد تاریخی ۱۸۰ ساله در ساراواک مالزی

حوزه/ به گفته مقامات دولتی مالزی در ایالت ساراواک، کار مرمت و بازسازی مسجد القدیم، با ۱۸۰ سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین مساجد این کشور تا آوریل ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theborneopost، پیش بینی می‌شود کار مرمت و بازسازی مسجدالقدیم، یک مسجد ۱۸۰ ساله که یکی از قدیمی‌ترین مساجد باقی مانده در ایالت ساراواک در شهر سیبو در مالزی می‌باشد، تا آوریل ۲۰۲۱ به پایان برسد.

دکتر انوار رپایی دستیار وزیر آموزش، علوم و تحقیقات فناوری در این باره گفت: کار مرمت با هزینه ۳.۵ میلیون رینگیت (واحد پول مالزی) یکی از قدیمی ترین مساجد اینجا که در یک پروژه سه مرحله ای آغاز گردید،  تا ۲۰۲۱ پایان می یابد.

انوار که همچنین دستیار وزیر دولت محلی و مسکن است، گفت: مسجد القدیم ۱۸۰ ساله توسط دولت ایالتی به عنوان یک بنای میراثی هدف مرمت قرار گرفته است.

به گفته وی، کار مرمت به خوبی پیش می‌رود و این مسجد افتخاری در جامعه مسلمانان محسوب می‌شود.

انوار خاطرنشان کرد: مناره این مسجد حدود ۸۰ سال پیش تخریب شد تا زمینه توسعه را فراهم کند، و تعمیر و بازسازی آن بخشی از احیای دوباره این مسجد با قدمت ۲ قرن است تا به زودی شکل اولیه خود را به دست آورد.

مقامات دولتی، مدیران،  وزرا و نمایندگان مجلس مالزی، جلسه ای پیرامون روند مرمت مسجد داشته، در این باره گفتگو داشتند و در ادامه نیز تور بازدید از بخش‌های مختلف مسجد برگزار شد و روند پیشروی پروژه از نزدیک بررسی گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha