دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بازسازی بزرگترین مسجد بریتانیا، پس از آتش سوزی ۵ سال پیش

حوزه/ مسجد جامع بیت الفتوح در محله موردن در لندن که در سال ۲۰۱۵ دچار آتش سوزی مهیبی شد، اکنون بازسازی می‌شود که این عملیات ۹تا ۱۰ماه دیگر تکمیل می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از surreycomet، مجتمع مسجد جامع بیت‌الفتوح در محله موردن واقع در شهر لندن که در سال ۲۰۱۵ دچار آتش سوزی مهیبی شد، بازسازی شده است.

مسجد عظیم در  موردن در اصل در سال ۲۰۰۳ به عنوان بزرگترین مسجد در اروپای غربی ساخته شد که بیش از ۱۰ هزار نمازگزار را در خود جای می‌داد. هزینه ساخت ۱۵ میلیون یورو به طور کامل توسط کمک‌های اعضای انجمن اسلامی تأمین شد.

در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۵ ، آتش‌سوزی گسترده ای از در این مجموعه رخ داد که نیمی از طبقه همکف و همچنین طبقه اول و سقف در آتش سوختند. این آتش‌سوزی وحشتناک که ۳۰ ساعت به طول انجامید سرانجام با همکاری ۷۰ آتش‌نشان و ۱۰ ماشین آتش‌نشانی تحت کنترل درآمد.

نمازخانه های اصلی خوشبختانه تحت تأثیر قرار نگرفتند و به طور معجزه آسایی این حادثه وحشتناک تلفات جانی دربرنداشت.

 به گفته عرفان درویشی از اعضای انجمن اسلامی، طی سال ۲۰۱۷ تخریب گسترده‌ای در این مسجد انجام گرفت و در سال ۲۰۱۹ نیز کار تعمیر و بازسازی مجتمع آغاز شد.

وی افزود که عملیات مرمت و بازسازی ساختمان جدید تا ۹-۱۰ ماه آینده به پایان خواهد رسید.

گفته می‌شود؛ مسجد بیت‌الفتوح بزرگترین مسجد انگلستان است و مجله اسپکتاتور از آن به عنوان یکی از «۵۰ ساختمان برتر جهان» نام برده است که همین توجه بسیاری را به ساختمان این مسجد جلب کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha