دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مذهبیون در بریتانیا خواستار عدم تعطیلی اماکن عبادی شدند

حوزه/ رهبران دینی و معنوی در بریتانیا با سخنرانی یا ارسال نامه‌های اعتراضی به دولت از تصمیم آن‌ها برای محدود کردن فعالیت‌ها عبادتگاه‌ها از جمله مساجد در موج دوم شیوع ویروس کرونا انتقاد کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از asianimage، یک امام جماعت به دیگر رهبران معنوی و دینی در بریتانیا پیوسته که از دولت می‌خواهند در تصمیم‌شان در محدود کردن فعالیت‌ عبادت‌گاه‌ها در موج دوم شیوع ویروس کرونا تجدیدنظر کنند.

قاری عاصم، از مسجد مکه در لیدز، گفت که یافتن راهی برای باز نگه داشتن مساجد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و باید به همراه سایر خدمات «اساسی» تلقی شود.

عاصم در حالی این سخنان را گفته که اسقف اعظم کانتربری و یورک، همراه با اسقف لندن، به نخست وزیر بوریس جانسون نامه نوشتند و خواستار ادامه عبادت عمومی شدند.

این نامه همچنین توسط رئیس یهودیان در افرایم میرویس و رهبر کلیسای کاتولیک روم در انگلیس و ولز ، کاردینال وینسنت نیکولز امضا شد.

عاصم ، که مشاور دولت در مورد اسلام هراسی است ، به خبرنگاران گفت: قطع کامل نماز و عبادت جمعی مورد نگرانی جوامع مسلمان است..

وی گفت: هیچ شواهدی از شیوع بیماری کرونا در مساجد وجود ندارد و افزود: مساجد نه تنها به نیازهای معنوی و مذهبی جامعه مسلمانان کمک می‌کنند بلکه در حفظ سلامت روان جامعه نیز موثرند.

عاصم در ادامه افزود: و اگر دولت بخواهد در تعداد افراد محدودیتهایی ایجاد کند ، ما می توانیم از پس آن برآییم. ما کاملاً نیاز به مهار کرونا و نیاز به نجات جان انسان‌ها را درک می‌کنیم.

 گفتنی است طبق دستورالعمل جدید دولت بریتانیا، عبادتگاه‌ها از روز پنجشنبه بسته خواهند شد، و فقط اجازه دارند که در مواردی چون تشییع جنازه، نمازهای شخصی، مراقبت از کودکان یا سایر خدمات ضروری داوطلبانه و عمومی مانند گروه‌های پشتیبانی استفاده شوند.

در نامه ای که روز سه شنبه از اسقف اعظم جاستین ولبی و استیون کوتلل و سایر رهبران دینی به آقای جانسون ارسال شد ، آمده است:  اما ما به شدت با تصمیم تعلیق عبادت عمومی در این مدت مخالفیم.

در ادامه این نامه آمده است: ما از طریق تجربه تلخ شش ماه گذشته، نقش مهمی را که ایمان در لحظات بحران‌های شدید، ایفا می‌کند ، درک کرده‌ایم و معتقدیم که پرستش عمومی ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha