یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024
تبریز

حوزه / دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی در عیادت از طلبه ی ناهی از منکر تبریزی، بر ضرورت اجرای ماده ۷ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز، حجت الاسلام محمد حسن نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان شرقی با طلبه ی ناهی از منکر که توسط اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفته است، عیادت کرد.

بیشتر بخوانید:

ضرب و شتم طلبه ناهی از منکر در تبریز

«امیررضا افتاده» طلبه حوزه علمیه تبریز در تشریح این واقعه گفت:  ۱۶ آبان جمعه شب حوالی ساعت ۷ عصر از مقابل یکی از پارک های تبریز عبور می کردم که متوجه صدای جیغ چند خانم در پارک شدم و خودم را به محل رساندم و با چند نفر که قصد مزاحمت برای دو نفر خانم را داشتند، مواجه شدم و بدون هیچ درگیری به آنها تذکر زبانی دادم تا از این اقدام منکر دست بکشند و در جواب گفتند به تو هیچ ربطی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از آنها به طور ناگهانی از پشت سر با چاقو به من حمله کرد و از قسمت پهلو و سر زخمی شدم.

حجت الاسلام نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی هم بر ضرورت اجرای ماده ۷ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تاکید کرد

ماده ۷ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر :

ماده ۷ـ مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد.

تبصره ـ چنانچه مجنی ٌعلیه یا اولیای دم از حق خود گذشت نمایند، جنبه عمومی جرم حسب مورد مطابق ماده (۶۱۴) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵,۳,۲) و تبصره ماده (۲۸۶) از کتاب دوم قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲,۲,۱ رسیدگی می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha