دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
اجرای آزمایشی «برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه به زبان عربی

حوزه/ اجرای آزمایشی «برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه به زبان عربی» که از سال تحصیلی گذشته آغاز شده، ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اجرای آزمایشی «برنامه آموزشی حوزه‌های علمیه به زبان عربی» که از سال تحصیلی گذشته آغاز شده ادامه دارد.

بر اساس این گزارش: این برنامه که در بهمن ۱۳۹۷ در شورای راهبردی زبان حوزه‌های علمیه تصویب و در تاریخ سوم اسفند ۱۳۹۷ اجرای آزمایشی آن از سوی مدیر محترم حوزه‌های علمیه ابلاغ شد، از سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شهر تهران آغاز گردید.

هدف از این طرح آن است که طلاب علوم دینی، همانند طلاب دانش آموخته در حوزه‌های علمیه کشورهای عربی، پس از پایان دروس سطح بر گفتار، شنیدار، نوشتار و درک مطالب زبان تسلط یافته و بتوانند با جهان علمی و فرهنگی عرب زبان، تعامل مفید داشته باشند.

این فعالیت در سال تحصیلی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) نیز در مدرسه امام باقر(ع) تهران در حال پیگیری است و هم اکنون علاوه بر طلاب ورودی سال گذشته که در پایه دوم به تحصیل ادامه می‌دهند، طلاب ورودی امسال نیز این برنامه را آغاز نموده‌اند.

مدیران مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه (به عنوان طراحان و ناظران این طرح) با حضور در مدرسه امام باقر(ع) در جریان چگونگی برگزاری دوره در سال جدید قرار گرفتند.

حجت الاسلام  حسینی عارف  مدیر مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه در این دیدار، با قدردانی از مدیران و طلاب مدرسه امام باقر(ع)، استقامت و استمرار آنان در ادامه این طرح علیرغم همه مشکلات موجود را ستود.

وی همچنین تأکید کرد که مرکز آموزش زبان به هر نوع کمک مادی، معنوی و علمی که بتواند به پیشرفت این طرح کمک کند ادامه خواهد داد.

مدیر مدرسه امام باقر(ع) نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دوساله این مدرسه در اجرای این طرح، نتایج آن را بهتر از حد انتظار دانست .

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان با تشکر از حمایت‌های مستمر مرکز آموزش زبان، به چالش‌هایی که در ادامه این طرح وجود دارد نیز اشاره کرد.

همچنین در این نشست، که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، آقایان رحیمی، سعدی و محمودی از مدیران مرکز آموزش زبان حوزه‌های علمیه و آقایان آذری نسب و احمدی از کادر اجرایی مدرسه امام باقر(ع) نظرات خود را مطرح و برای حل مشکلات هم‌افزایی و هماهنگی نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha