شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کتاب

حوزه/ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی از کتاب« تفکر و عملکرد انقلابی در نهج البلاغه» تالیف جابر رمضانعلی زاده در کتابخانه علامه راوندی، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با تلاش فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، از کتاب« تفکر و عملکرد انقلابی در نهج البلاغه» تالیف جابر رمضانعلی زاده در کتابخانه علامه ابوالرضا راوندی، رونمایی شد.

در این برنامه که در سال «کاشان پایتخت نهج‌البلاغه ایران»، به صورت لایو اینستاگرامی در صفحه فرهنگ‌سرای علامه فیض کاشانی، بهشت کتاب، اخبار کاشان و صفحه سفیر ولایت پخش شد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با بیان اینکه جامعه اسلامی یک جامعه بی نقص است، افزود: ارزش والای کتاب در اسلام آنقدر مهم است زمانی که در معرض سؤال آن دو مَلِک قرار می گیرم از ما در رابطه با کتاب‌مان سؤال می‌شود.

آیت‎اله عباسعلی سلیمانی با اشاره به موضوع کتاب« تفکر و عملکرد انقلابی در نهج البلاغه» با رویکرد نگاهی نو به نهج‌البلاغه از دریچه انقلابیگری، گفت: نهج البلاغه یک کلام حق بعد از قرآن است که آن را به عنوان برادر قرآن می دانند و یک نقشه کامل از سبک زندگی ناب اسلامی و حکوت داری شیعی است که صحیفه سجادیه بعد از آن قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: ما باید قدرشناس انسان های بزرگی باشیم که در تفسیر نهج البلاغه مثل علامه راوندی اهتمام کرده‌اند تا امروز به این جوانان مومن و انقلابی رسیده است،  تلاش در این حوزه باید حمایت شود، این کتاب مثل نورافکنی می‌ماند که مسیر را برای بقیه جوانان که می‌خواهند قدم در این مسیر بگذارند روشن می‌کند.

 جابر رمضانعلی زاده، مولف اثر هم در این مراسم، توجه ویژه مقام معظم رهبری به نهج البلاغه را از جایی متوجه می‌شویم که همواره به عنوان یک سند ارزشمند و راهکار عینی برای مردم‌داری دینی در جلسات هیئت دولت به همراه دارند و تمام مسئولان را توصیه عمل به نهج البلاغه می کنند.

وی با بیان اینکه نگاه انقلابی در نهج البلاغه، همان نگاه تعالی حکومت شیعی است که ما را در مسیرهای سخت، درس مقاومت می‌دهد، هدف از نگارش این کتاب را رسیدن به یک نگاه متعالی انقلابی منتنی بر مکتب امیرالمومنین(ع) دانست و نیاز جامعه امروز را تبین مبانی و اصول درست انقلابی عنوان کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha