چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کشف قبرستان اسلامی در جایی که تصور می‌شد از اسلام در آن خبری نبوده

حوزه/ دولت اسپانیا با بیان اینکه یک قبرستان اسلامی با بیش از صدها قبر توسط باستان شناسان در منطقه‌ای کشف شده، این اکتشاف را شگفت انگیز و استثنایی توصیف کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wktv، باستان شناسان صدها قبر متعلق به مسلمانان ۱ هزار و ۳۰۰ سال پیش را در اسپانیا کشف کردند. دولت اسپانیا از کشف یک قبرستان اسلامی متعلق به مسلمانانی خبر داد که بین قرن ۸-۱۱ در اندلس زندگی می‌کردند.

 دولت اسپانیا اعلام کرد: باستان شناسان یک قبرستان اسلامی را کشف کرده‌اند که داخل آن دست کم ۴۰۰ قبر وجود دارد. همه قبرها متعلق به مسلمانان بوده و اجساد کشف شده با رسوم اسلامی دفن شده بودند.

دولت اسپانیا کشف این قبرستان را استثنایی و حیرت‌انگیز توصیف کرده و آن را به عنوان یکی از قدیمی ترین قبرستان های این کشور اعلام کرد.

 وجود این قبرستان حاکی از آن است که تعداد جمعیت مسلمانان در شمال اسپانیا جایی که درحال حاضر منطقه اراگون است، بیش از آن چیزی بوده که مورخان تصور می کردند. به همین دلیل گرایش به اسلام در میان ساکنان محلی این منطقه سریع بوده است. گفته می‌شود بسیاری بر این باور بودند که مسلمانان هرگز به این منطقه دسترسی نداشته‌اند و در تاریخ نیز چنین تفکراتی را ثبت کرده بودند.

این قبرستان هنگام عملیات حفاری یک تونل زیرزمینی در شهرک تاوست که بیش از ۷ هزار نفر جمعیت دارد، در استان ساراگوسا در شمال شرقی اسپانیا کشف شد. ساراگوسا دورترین قسمت اندلس در شمال از جنوب در زمان حکومت اسلامی برای دو سوم اسپانیا بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha