یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
هفته پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعة الزهرا(س) بر لزوم توجه جدی به اصل نیازسنجی در انجام پژوهش های دینی و حوزوی تأکید کرد.

دکتر زهرا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،ضمن گرامیداشت هفته پژوهش ابراز داشت: با توجه به نیازها و مسایل اصلی جامعه اسلامی لازم است که در این زمینه اولویت گذاری صورت گرفته و بر این اساس پژوهش و کارهای علمی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هر چقدر که پژوهش ها بر این مبنا با در نظر گرفتن حل مشکلات و معضلات جامعه به سمت کاربردی تر شدن پیش برود، ما موفق تر خواهیم بود، چرا که پژوهش زمینه و بسترساز حل یا کاهش مشکلات کشور است.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم همچنین گفت: به لطف الهی ظرفیت و توانمندی خوبی در حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور ما در زمینه انجام پژوهش و فعالیت های علمی وجود دارد که اگر این ها بر اساس یک برنامه هدفمند به فعلیت درآید، قطعاً در آینده شاهد کاسته شدن از حجم مشکلات و گرفتاری ها در ابعاد مختلف خواهیم بود.

وی بیان داشت: به خصوص ما نیاز داریم که در عرصه مسایل فرهنگی و اجتماعی از جمله در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی دست به کارهای پژوهشی قوی و کاربردی بزنیم که در این باره البته در سال های اخیر و پس از تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، گام های مثبت و ارزشمندی برداشته شده اما به این میزان نباید اکتفا شود، بلکه بر اساس نیازهای نوپدید، لازم است که شاهد تحولات رو به جلویی در اجرای پروژه های علمی و پژوهشی باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha