شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برای نخستین بار یک مسلمان پیشوای مذهبی در مجلس ایالتی کالیفرنیا شد

حوزه/ محمد یاسر خان، برای نخستین بار به عنوان یک روحانی مسلمان، به مقام پیشوای مذهبی در مجلس قانونگذاری ایالت کالیفرنیا منصوب گردید. وی پیش از این پیشوای مذهبی در زندان‌ها بیمارست‌ها و کلانتری‌های ایالتی بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cnn، برای نخستین بار یک روحانی مسلمان به مقام پیشوای مذهبی در مجلس قانونگذاری ایالت کالیفرنیای آمریکا منصوب گردید.

بر اساس یک خبر منتشر شده ، محمد یاسر خان توسط آنتونی رندون ، رئیس مجلس ایالتی کالیفرنیا ، در ۷ دسامبر به عنوان روحانی مجلس در فصل ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ منتخب شد.

رندون در بیانیه ای گفت:  امام یاسر خان از همه جهات نماینده تنوع جمعیتی رو به رشد کالیفرنیا است.

وی افزود: من رشد جامعه اسلامی را در منطقه خودم دیده‌ام و به رهبران مذهبی و مدنی نزدیک شده‌ام. مانند آن‌ها ، خان تمایل زیادی برای کمک به نشاط معنوی و مدنی کالیفرنیا نشان می‌دهد. او قبلاً هم این کار را از بسیاری جهات کرده است.

گفتنی است این روحانی مسلمان در شش سال گذشته به عنوان پیشوای مذهبی در زندان‌های شهرستان محلی خود، کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها خدمت کرده است. وی همچنین بنیانگذار و رئیس سازمان غیرانتفاعی المصباح است. این موسسه عام المنفعه با بانک غذای ساکرامنتو، برای تهیه و توزیع مواد غذایی در سراسر منطقه همکاری می‌کند. این سازمان همچنین به خانواده‌های کم درآمد کمک می‌کند تا وسیله نقلیه‌ای فراهم کنند که به آنها امکان تحرک دهد.

خان به خبرنگاران گفت: خدا به من اجازه داد که اینجا باشم و فروتن و سپاسگزارم که برای این نقش انتخاب شده ام. من امیدوارم که این گامی برای سایر امامان جماعت و دیگر رهبران اسلامی در کشور باشد تا موقعیت هایی را بدست آورند تا ما بتوانیم با جوامع محلی خود در سطح شهرستان ، شهر، ایالت و در سطح فدرال ارتباط برقرار کنیم.

لازم به ذکر است نقش اصلی روحانی مجلس شورای ایالتی خواندن دعا در ابتدای هر جلسه است ، اما خان امیدوار است که از این فرصت برای نزدیکتر شدن جامعه به یکدیگر استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha