دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست آنلاین پژوهش/همدان

حوزه/امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در نشست آنلاین با عنوان«ضرورت پژوهش در زندگی انسان» گفت: در پژوهش و ترویج دین، مرجع اصلی قرآن و احادیث(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام نقی باقری، امام جمعه شهرستان کبودرآهنگ، در نشست آنلاین با عنوان «ضرورت پژوهش در زندگی انسان»، خواستار تلاش و همت بیشتر طلاب و اساتید در امر تحقیق و پژوهش شد.

وی ادامه داد: در پژوهش و ترویج دین، مرجع  اصلی، قرآن و احادیث(ع) است که مخالفین، حتی در مقابله با آن مبارزه طلبی هم کردند و هرگز فردی نتوانسته است مثل و مانند آن را حتی یک کلمه بیاورد، بنابراین  مرجع تمامی محققین و پژوهشگران باید کتاب الهی باشد.

امام جمعه شهر کبودرآهنگ در ادامه بیان داشت: برای قرآن کریم اسامی متعددی آمده است که یکی از این نام ها موعظه است؛ موعظه به معنای« انتقال آنچه خودم اندوخته ام و تجربه کرده ام و تا به امروز به آن عمل کردم به دیگران» می باشد.

وی همچنین تاکید کرد: موعظه یعنی عشق و محبت و موعظه اگر از دل برآید، دزد دل شب را هدایت می کند، بنابراین طلاب و پژوهشگران و اهالی دست به قلم باید تمام حرکاتشان موعظه ای باشد تا اثر کند و این موعظه هم با پژوهش و تحقیق از سیره و سلوک بزرگان دین و ائمه معصومین(ع) به دست می آید.

باقری در پایان افزود: وابستگی به دنیا، دل را تیره و تار می کند و تنها با موعظه و فهم و درک است که دل نورانی می شود و جلا پیدا می کند و روشن می شود و امروز به برکت پژوهشگران و محققان بزرگوار موعظه های ائمه معصومین(ع) به دست ما رسیده است و باید این موعظه ها سرلوحه ی زندگی ما باشد تا به امید خدا سعادتمند باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha