یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
صهبای کوثر

حوزه/معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران، فراخوان اولین مسابقه از سلسله مسابقات صهبای کوثر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید محمود صانعی گفت: آشنایی با شخصیت و معارف نورانی حضرت فاطمه زهرا(س)، آن عنصر برجسته و ممتاز آفرینش، زمینه ارتباط و تأسی به آن بزرگوار را فراهم می نماید؛ گوهر درخشانی که در سنین کم و عمر کوتاه خود به مقامات و کمالاتی رسید که به عنوان الگو و سرور همه زنان عالم معرفی شد.

وی افزود: در همین راستا، معاونت فرهنگی تربیتی مرکز آموزش های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران در نظر دارد به حول و قوه الهی در راستای گسترش و احیای بیشتر معارف فاطمی در حوزه های علمیه خواهران سلسله مسابقات «صهبای کوثر» را هر ساله در ایام منسوب به آن حضرت برگزار کند.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: اولین مسابقه از سری مسابقات مذکور با محوریت «خطبه فدک» با اهداف و شرایط «ارتقاء سطح آشنایی با معارف خطبه»، «حفظ و ایجاد ارتباط معنوی با خطبه»، «ارتقاء سطح شناخت نسبت به جایگاه وحیانی و علمی حضرت زهراء سلام الله علیها» و «ایجاد زمینه جهت گسترش و نهادینه‌ سازی تعالیم خطبه» برگزار می شود؛ خطبه ای که همواره مورد اهتمام اهل بیت(ع) بوده و نسبت به حفظ آن تاکید و سفارش فراوان داشتند.

وی با بیان این که این مسابقه ویژه طلاب حوزه های علمیه خواهران(فقط طلاب خواهر دارای کد تحصیلی و تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران) و همچنین همکاران ستاد، مدیریت های استانی و مدارس علمیه خواهران سراسر کشور است، بیان داشت: مهلت ثبت نام در این مسابقات تا دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ است و مسابقه روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام صانعی زمان اعلام برندگان مسابقه را نیز شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ اعلام کرد و گفت: این مسابقه در بخش های حفظ، ترجمه و شرح خطبه برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان برای کسب امتیاز لازم باید در هر سه بخش مسابقه شرکت کنند.

وی کتاب «خطبه فدکیه با ترجمه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی» و نسخه الکترونیک کتاب «شرح خطبه فدکیه تالیف آیت الله مصباح یزدی» را از منابع مسابقه اعلام کرد و ادامه داد: پاسخ سؤالات مسابقه حتما باید براساس منابع معرفی شده باشد.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران با اعلام این که ۴۰ سؤال چهارگزینه‌ای برای مسابقه طراحی شده است، اظهار داشت: این سؤالات شامل ۱۰ سؤال حفظ، ۱۰ سؤال ترجمه(لغت/ جمله) و ۲۰ سؤال شرح است.

وی با بیان این که بازه زمانی آزمون از ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ خواهد بود و آزمون به صورت برخط و در یک مرحله برگزار می شود و نمره منفی ندارد، افزود: مدت زمان شرکت در آزمون هم برای هر شرکت کننده از هنگام حضور در آزمون فقط ۲۵ دقیقه خواهد بود و بعد از این زمان امکان پاسخگویی وجود ندارد.

حجت الاسلام صانعی خاطرنشان کرد: به ۱۴ نفر از کسانی که بالاترین امتیاز را کسب کنند هدایای نقدی به ترتیب اولویت و براساس شرایط «نمره ۲۰؛ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال»، «نمره ۱۹.۵؛ ۴۰۰۰۰۰۰ ریال »، «نمره ۱۹؛ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال»، «نمره ۱۸.۵؛ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال» و «نمره ۱۸؛ ۱۰۰۰۰۰۰ ریال» تعلق می گیرد و چنانچه در ردیف اول ۱۴ نفر امتیاز لازم را کسب کنند، نوبت به ردیف‌های بعد نخواهد رسید و در صورت تساوی امتیاز، بین افراد قرعه کشی خواهد شد.

وی به فرآیند ثبت‌نام نیز اشاره کرد و بیان داشت: امکان ثبت‌نام برای طلاب خواهر، اساتید و همکاران ستاد، مدیریت های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور به دو روش تکمیل فرم ثبت نام از طریق پیوند http://poll.whc.ir/index.php/۸۷۹۶۹۳?lang=fa و درج کلمه «احسنت» ذیل اطلاعیه مسابقه در شبکه کوثرنت فراهم شده است.

معاون فرهنگی تربیتی مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: طلاب خواهر، اساتید و همکاران ستاد، مدیریت های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور جهت شرکت در آزمون می توانند از طریق شبکه کوثرنت، سامانه سیما، درس‌های موجود، مرکز آموزش های غیرحضوری(فرهنگی)، سلسله مسابقات صهبای کوثر، اولین مسابقه از سلسله مسابقات صهبای کوثر اقدام کنند و یا از طریق پیوند http://els.whc.ir/mod/quiz/view.php?id=۱۰۷۴۲ ورود مستقیم به مسابقه آنلاین داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha