جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام خاموشی اداره کل اوقاف

حوزه/ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توسعه زنجیره های تولید یکی از اولویت های سازمان اوقاف و امور خیریه است و در این زمینه تلاش خواهد شد با استفاده از شیوه های دانش بنیان این مهم را در مجموعه های اوقافی محقق سازیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، در پایان سفر یک روزه خود به استان سمنان، در جمع خبرنگاران، با اشاره به هدف خود از این سفر، اظهار کرد: هدف این سفر بازدید از دو مجموعه زنجیره تولید بود که یکی در دامغان قرار دارد و مجموعه زراعت و دامپروری و باغداری تولید پسته هست که برای بهینه سازی آبیاری و توسعه زراعت در آن بحث شد و انشاالله پیشرفت خوبی خواهد داشت.

وی افزود: در این سفر از مجموعه دیگری که توانمندی زیادی دارد و احتمال مشارکت مجموعه اوقاف با آن زیاد است را هم بازدید کردیم و امیدواریم بتوانیم با توسعه این زنجیره‌ها کمک شایانی به مجموعه استان بکنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات اساسی وقف و آنچه مجموعه در سطح کشور، وظیفه خود میداند که انجام بدهد، لبیک به پیام مقام معظم رهبری است و همانگونه که استحضار دارید مقام معظم رهبری امسال فرمودند باید جهش تولید صورت بگیرد و در سنوات ماضی و در گذشته فرمودند ما باید با افزایش تولید ملی از تحریم ها گذر کنیم.

وی با اشاره به ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به مشارکت در فعالیت های دانش بنیان اظهار کرد: به نظر می‌رسد گره خوردن تولید ما با دانش و کیفی سازی محصولات و رفع نیازهای داخلی توسط دانش دانشمندان ما، جوانان ما، دانشجویان ما و گره خوردن اقتصاد مولد بادانش می‌تواند راه برون‌رفت خیلی خوبی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی عنوان کرد: معاونت بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه چالش‌های موجود را شناسایی می کند و بعد پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع آن چالش‌ها را جمع آوری و بررسی می کند.

وی افزود: اگر محصولی منحصراً از خارج وارد می‌شود به این فکر افتادیم که آیا می توانیم در داخل آن را تولید کنیم که به عنوان مثال میتوانم به مجموعه ای که تجهیزات پزشکی عمل قلب باز را پیشنهاد داده و یا شرکتی دیگری که تجهیزات پزشکی و اینپلنت ها را پیشنهاد داده است اشاره کنم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: در این مبحث اگر آن مجموعه توانایی تولید و تکثیر آن محصول را داشته باشد، سعی می کنیم که کمک کنیم و معاونت بهره وری ما با هماهنگی معاون فناوری رئیس جمهور و دیگر نهادهای دخیل، در این قسمت همکاری خوبی دارند.

وی با بیان اینکه شرکت هایی با ما وارد قرارداد شده‌اند، گفت: موقوفات عمدتاً در این پروژه  ها مشارکت کرده و سرمایه گذاری مشارکت می‌کنند و ان‌شاءالله این مسیر را با همکاری همه مردم و تبعیت از رهبر انقلاب خوب طی کنیم و از این تحریم‌ها هم برون رفت پیدا خواهیم کرد و مقابله با دشمن را در عرصه جنگ اقتصادی پیش خواهیم برد.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی بیان کرد: یکی از محوری ترین کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه رسیدگی به وضع معیشتی مردم در ایام کرونایی بوده و از ابتدای شروع این عارضه در اجتماع تا به امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته‌معیشتی در سطح کشور تهیه و بین نیازمندان توریع شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان نیز از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ بر پنج میلیارد تومان در زمینه کمک به اسیب دیدگان و مقابله با کرونا هزینه شده است، افزود: در طرح شهید سلیمانی در مجموع ۶ هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته حدود ۳۰۰ هزار تومان بوده تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد:  بقاع متبرکه، نذورات مردم، موقوفاتی که نیات آنها منطبق با اطعام هست و تبرعات عام با مشارکت مردم در اینجا عملیات مساوات را داشتند و ان‌شاءالله این اقدام تا زمان سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از آن هم تا زمانی که این ویروس از جامعه پاک شود این طرح ها ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بیشتر موقوفات ما زمین های کشاورزی است که مشغول به کار هستند و زیر بار تولید هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha