یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت زهرا

پژوهشگر و مدرس دانشگاه تصریح کرد: آن چه مهم و شایسته است این که ما باید به همه ابعاد و وجوه شخصیتی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) توجه کرده و از آن الگوگیری نماییم.

بهجت السادات شهرتاش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با تأکید بر لزوم توجه به همه ابعاد شخصیتی و سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی بی همتای جامعه زنان و حتی مردان تاریخ بشریت اظهار داشت: مهم ترین ویژگی ایشان چند بُعدی بودن است، به این معنا که شاید نشود ابعاد و وجوه مختلف شخصیتی و زندگی حضرت را از هم تفکیک کرد و لذا همین ترکیب متعالی است که باید مورد توجه همه ما قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی حضرت زهرا(س) در بقای دین و تداوم شریعت ناب محمدی(ص) گفت: ایشان چه در بطن خانواده به عنوان یک همسر و مادر و چه در عرصه های فرهنگی و اجتماعی و مسایل عبادی، والاترین الگو هستند و ما برای درس گرفتن از سبک زندگی حضرت می بایست به همه این ابعاد توجه لازم را داشته باشیم.

این بانوی پژوهشگر همچنین افزود: آن زمان که احساس نیاز کردند، حضرت با قبول مسئولیت اجتماعی به دفاع از ولایت و امام معصوم پرداخته و حتی جان خویش را در این راه مقدس تقدیم کردند و این گونه ولایتمداری و ایثار و حماسه فاطمی برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شد.

وی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) به معنای حقیقی کلمه، والاترین اُسوه ولایتمداری، بصیرت و استقامت در راه دفاع از حق هستند و ان شاءالله که همه ما بتوانیم با تأسی به کلام و سیره نورانی ایشان، راه سعادت دنیا و آخرت را بر خود هموار کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha