دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فضای مجازی

حوزه/ پژوهشگر حوزه زنان و خانواده گفت: پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که بیش از ۳ ساعت و بدون دلیل و هدف در فضای مجازی هستند، دارای اولین فاکتور طلاق عاطفی می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فاطمه رضوی راد در نشست علمی خانواده و فضای مجازی که به همت مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و به‌صورت اینترنتی برگزار شد، اظهار داشت: خانواده در اسلام کارکردهای مهمی دارد که بر اساس اولویت می‌توان به کارکرد عاطفی، تربیتی، تولیدمثل و جنسی اشاره کرد اما در غرب خانواده حول محور مسائل جنسی می‌باشد.

وی ادامه داد: کارکردهای خانواده را باید در بستر هویت و ارزش‌های خانواده مورد بررسی قرارداد.

رضوی راد فضای مجازی را باید مورد ارزیابی قرارداد و گفت: باید فضای مجازی را در کارکردهای هویت و ارزش‌های خانواده بررسی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک‌زمان و دوم نوع استفاده از فضای مجازی بسیار مهم است چرا که پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که بیش از ۳ ساعت و بدون دلیل و هدف در فضای مجازی هستند اولین فاکتور طلاق عاطفی می‌باشد.

پژوهشگر حوزه زنان و خانواده تأکید کرد: طلاق عاطفی باعث اختلالات رفتاری، سردی روابط، مشکلات خواب فرزندان، احتمال خشونت‌های کلامی و در نتیجه طلاق رسمی می‌شود.

وی ادامه داد: فضای مجازی بر کارکرد جنسی خانواده تأثیر گذاشته و باعث ایجاد یک فانتزی جنسی شده یعنی زوجین تصورات نامعقول دارند و در نتیجه این تصورات و فانتزی‌ها را زمانی که پیدا نمی‌کنند تصور می‌کنند خانواده خود و همسر خود ایرادی دارد و بعد به سراغ مواد مخدر و فانتزی‌های جنسی بی‌پایان و خیانت می‌روند.

رضوی راد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهمیت جایگاه خانواده اشاره کرد و بیان داشت: انسان باید در خانواده رشد کند و در این میان مرز و چهارچوب در خانواده موضوع مهمی است که البته فضای مجازی گاهی باعث جابه‌جایی مرزهای خانواده نیز می‌شود.

وی رشد رسانه‌ها و شبکه اجتماعی را موردتوجه قرارداد و گفت: تغییر ارزش‌های تربیتی باعث شده نسل امروز ما به سمت مصرف‌گرایی برود که در واقع اهداف صاحبان رسانه مصرف‌گرایی، مدگرایی و تغییر سلیقه است که در این زمینه نیز تا حدودی توانسته‌اند موفق شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha