یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
مراسم شهادت حضرت فاطمه(س)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، عدم سکوت در برابر دشمن و احیاء حق را از مهمترین درس‌های مکتب فاطمی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم حسینی واعظ، در ویژه برنامه ایام فاطمیه که با حضور بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد، دشمن‎شناسی را مهم‌ترین رکن بصیرت حضرت فاطمه(س) معرفی کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) یک بانوی عادی نبود و در تمامی صحنه‌های سختِ رسالت نبوی همراه پدر بزرگوارشان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) آیینه‏دار حق و عصاره ولایت بودند، در راستای ولایتمداری حضرت گفت: رسالت و ولایت در زندگی بانوی دو عالم جایگاه ویژه‌ای داشت و ایشان در عمر کوتاه اما پربرکت خویش، بارها جلوه‏های پیروی از ولایت را به نمایش گذاشتند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: ایشان در اثبات حقانیت ولایت و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی، از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند و در همه شرایط و حالات زندگی، این امر را تکلیف خود می‏دانستند.

حسینی واعظ با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) با حضور فعال خود در خط مقدم مبارزه، همـچون سپر محکمی از جان امام علی(ع) و حامیان ایشان محافظت کردند، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در هر شرایطی، وضعیت خلافت امت را پس از رحلت نبی خدا(ص) بر همه مردم آشکار می‏کردند تا با یادآوری جایگاه امام معصوم(ع)، راه گمراهی امت مسدود شود.

وی توضیح داد: موضع ایشان احیای حق ولایت بود و در برابر دفاع از این حق آسیب دیدند اما هرگز سکوت نکردند، حضرت بارها نسبت به سکوت و بی‌توجهی مردم به توطئه دشمن و نادیده گرفتن حق خلافت حضرت علی(ع) اعتراض کرده بودند.

استاد حوزه، عدم سکوت در برابر دشمن و احیاء حق را از مهمترین درس‌های مکتب فاطمی برشمرد و افزود: در جریان مراسم تدفین حضرت فاطمه(س) باز هم مبارزه ایشان با دشمنان ادامه دارد و حضرت با وصیت خود برای دفن شبانه و جلوگیری از حضور دشمنان در این مراسم، ضربه سختی بر پیکر دشمنان ولایت وارد کردند.

حسینی واعظ با تاکید بر اینکه باید در معیار ولایت‌پذیری، خود را در برابر ولایت‌پذیری، پیروی از ولی خدا و دشمن‎شناسی حضرت فاطمه(س) بسنجیم، پیروزی انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین نمونه‎های رسیدن به اندیشه‎های فاطمی در عرصه دشمن‎شناسی و تبعیت از ولایت معرفی کرد.

وی اظهار کرد: ملت ایران در دوران سخت حکومت پهلوی از امام خمینی(ره) که اندیشه‏های ایشان مبتنی بر فرهنگ فاطمی و حسینی بود، تبعیت کردند و با تکیه بر خدا و کلام امام راحل «خون بر شمشیر پیروز شد» و چه بسیار زنان و مردان با عزتی که در مسیر حمایت از ولایت، تحت دشوار‏ترین شکنجه‏های رژیم طاغوت به شهادت رسیدند.

استاد حوزه با بیان اینکه آگاهی و بصیرت فاطمی در میان مردم ما همواره زنده و جاودانه بوده است، اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال جنگ تحمیلی این ملت غیور، ولایت را تنها نگذاشتند و با نثار جان و مال خویش از این جایگاه الهی دفاع کردند.

حسینی واعظ با اشاره مقاومت و پایداری ملت ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: در شرایط حاضر که انحراف‌ها در جهان اسلام نفوذ کرده و کشورهای مسلمان درگیر خشونت‎ها و ستیزه‌های گروه‌های تروریستی همچون داعش هستند، توجه به سیره سیاسی فاطمی، نقشه راه مبارزه با دشمنان است و توجه به اندیشه حضرت زهرا(س) موجب افزایش بصیرت و نجات از گمراهی در تلاطم‌ها، جنگ‌ها و خشونت‏های پی درپی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه ولایت و علت جنگ‌ها در بلاد مختلف به جهت تبعیت نکردن از ولایت، توصیه کرد: همه باید پشتیبان ولایت و نشردهنده‏ دیدگاه‎ها و رهنمودهای اولیای خدا باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha