شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ابتکار عمل مسلمانان آمریکای لاتین در شیکاگو، کمک به بی‌خانمان‌ها و جوامع

حوزه/ در ابتکار عمل «همسایگی» که توسط سازمان اسلامی اوجالا راه اندازی شده، داوطلبان مسلمان به محله‌های شهر و اردوگاه‌های بی‌خانمان‌ها می‌روند تا به مردم نیازمند کمک کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از yahoo، جامعه مسلمانان آمریکای لاتین در شیکاگو، سعی دارند از مرکز اسلامی در راستای پل زدن در میان جوامع بهره‌مند شوند.

رائول گونزالس، مدیر روابط عمومی بنیاد اوجالا، سازمانی متشکل از مسلمانان آمریکای لاتین می‌گوید: ما هر جمعه با حضور داوطلبان مسلمان برای غذارسانی به افراد بی‌خانمان حاضر می‌شویم تا به آن‌ها نشان دهیم که خدا آن‌ها را فراموش نکرده است.

این بنیاد خود را پلی بین جوامع لاتین و مسلمان توصیف می‌کند و فعالیت جامعه آن به عنوان راهی برای کمک به نیازمندان ضمن گسترش ایمان اسلام است. آن‌ها همچنین از ابتکارهایی چون پاکسازی، برگزاری کلاس‌های اسلامی و غیره نیز حمایت می‌کنند.

گونزالس گفت: بسیاری از اسپانیایی‌هایی که به اسلام گرویده‌اند جایی را برای آموزش و راهنمایی ندارند. در اوجالا ما کلاس‌های آموزشی به مسلمانان ارائه می‌دهیم و برای هدایت آن‌ها سهم خود را انجام می‌دهیم.

براساس مرکز تحقیقات پیو ، طی دهه گذشته تعداد بیشتری از مردم اسپانیایی تبار مسلمان شده‌اند. تعداد مسلمانان ساکن ایالات متحده از ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون نفر از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ افزایش یافته است. که حدود یک چهارم میلیون نفر از آنها از تبار آمریکای لاتین هستند.

گونزالس در توضیح نقش بنیاد اوجالا گفت: افراد با تبار آمریکای لاتین بزرگ شده در کلیسای کاتولیک از حق انتخاب محروم بوده‌اند و برخی به اسلام روی آوردند اما گاهی اوقات اسلام را ترک می کنند زیرا هیچ راهنمایی ندارند.

کلاسها از طریق بنیاد تحت رهبری شیخ عمر هرناندز ، اولین مسلمان اسپانیایی تبار از آمریکای شمالی اداره می‌شود که از دانشگاه اسلامی مدینه فارغ التحصیل شده است.

گونزالس گفت که این دروس تأکید دارند که چگونه اسلام تنوع را پذیرفته است.

وی گفت: خدا ما را متفاوت ساخته است ، اما ما همدیگر را می شناسیم. ما می‌خواهیم نقش عملی در جامعه داشته باشیم ، و این باید از تک تک افراد شروع شود. اسلام قلب من را تغییر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha