دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

حوزه/ علامه مصباح در میدان جهاد علمی و معرفتی مثل سردار سلیمانی در جبهه مقاومت همه کار کرد و شگفتی ها آفرید؛ کتاب ها نوشت، مدرسه تاسیس کرد و صدها استاد و محقق و دانشمند در رشته های مختلف علوم انسانی اسلامی تربیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیتی که از سوی دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در پی ارتحال آیت الله مصباح یزدی منتشر شده، بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و علامات و بالنجم هم مهتدون

در سالگرد آسمانی شدن سید و سالار مقاومت و جهاد،سردار و ستاره ای دیگر در عرصه دین و علم آسمانی شد و جهان تشیع را دوباره در ماتمی بزرگ و سنگین فرو برد.

با حضور شریف علامه محمد تقی مصباح، جبهه های معارف دینی و تشیع،امن و آرام بود.

داعشیان عرصه تفکر و عقیده در جهان مدرن و پست مدرن، جرأت نزدیک شدن به مرزهای معارف  وحیانی و یارای هماوردی با او را نداشتند.

او مثل سردار دلها، اما در عرصه علم و دین و فرهنگ، فتح الفتوح های بسیاری برای جبهه حق به ارمغان آورد و در طول هفت دهه، بارها و بارها کمر متجاوزان و مهاجمان به سرزمین ایمان و باور دینی را در هم شکست.

علامه مصباح در میدان جهاد علمی و معرفتی مثل سردار سلیمانی در جبهه مقاومت همه کار کرد و شگفتی ها آفرید؛ کتاب ها نوشت، مدرسه تاسیس کرد و صدها استاد و محقق و دانشمند در رشته های مختلف علوم انسانی اسلامی تربیت کرد.

در میدان گفتگو و مناظرات با سران مکاتب مادی و بشری، با بیانی برهانی و روشن نظرگاه های وحیانی را اثبات و تثبیت کرد و هیچگاه پا پس نگذاشت.

همه دیندارانی که دل در گرو اسلام دارند، حتی آنانکه به جناح و حزب و قبیله رقیب وابسته هستند و از منتقدان سیاسی علامه مصباح  محسوب می‌شوند اما به یک حقیقت، اعتراف و اذعان دارند و آن هم تبحر،تسلط و یکه تازی استاد در عرصه  مباحثات و مناظرات و مطالعات دینی بود.به بیان دیگر وقتی ایراد و شبهه ای به سرزمین معارف اسلامی و تشیع وارد می شد، همه نگاه ها،از هر حزب و جناح برای پاسخگویی و ابطال متقن نظریه رقیب، متوجه علامه مصباح بود.

دریغا که جای خالی این سرداران و ستارگان بی بدیل که عصاره فضایل یک تاریخ و ملتند،به این زودی ها پر نمیشود و سالیان دراز و قرونی باید بگذرد تا مادر دهر همچون آنان زاده و بپروراند.

دبیرخانه انجمن های علمی حوزه این ثلمه و مصیبت بزرگ را به ساحت امام زمان(عج) مراجع عظام تقلید بویژه مقام معظم رهبری، جامعه دینی و علمی  بالاخص حوزه های علمیه و شاگردان و خانواده و فرزندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می گوید و برای روح مطهر آن فیلسوف و فقیه فرزانه، علو درجات و همنشینی و همجواری با اولیاء الهی صلوات الله علیهم را  از خداوند متعال می‌طلبد

و سلام علیه یوم ولد و یوم مات و یوم یبعث حیا

دبیرخانه انجمن های علمی حوزه

۱۳ دی‌ماه، ۹۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha