یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نقاشی طلبه هرمزگانی

حوزه/ بانوی طلبه هنرمند بندرعباسی گفت: دین و آثار دینی و مذهبی در طرح های زیبای هنری، جایگاه کمرنگی دارد و با توجه به آگاهی از تأثیر عمیق هنر بر تفکر انسان ها شایسته است که دین و شخصیت های دینی در قالب هنر به مردم و جوانان عرضه شود.

خانم فهیمه پودات، صاحب اثر نقاشی تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، اظهار داشت: گرایش به زیبایی و دوری از زشتی ها امری فطری بوده و هر انسانی با توجه به همین فطرت و میل درونی، تصویر منظره، دریا و زیبایی ها را دوست دارد.

وی با اشاره به اینکه از کودکی علاقه وافری به نقاشی و کارهای هنری داشته، اما کار طراحی و نقاشی را به صورت جدی به مدت دو سال شروع کرده است، ابراز کرد: رفت و آمد در نگارخانه های مختلف هنری، نشان می دهد که دین و آثار دینی و مذهبی در طرح های زیبای هنری، جایگاه کمرنگی دارد و با توجه به آگاهی از تأثیر عمیق هنر بر تفکر انسان ها شایسته است که دین و شخصیت های دینی در قالب هنر به مردم و جوانان عرضه شود.

این بانوی طلبه هنرمند به ضرورت حمایت مسئولان از هنرمندان تأکید کرد و گفت: انتظاری که از مسئولان همیشه بوده و  هم اکنون به گلایه تبدیل شده، توجه جدی به هنر و هنرمندان و حمایت از آنان است و باید گفت هنرمندی که در فضای دین و مذهب شروع به انجام فعالیت می‌کند، به صورت جدی مورد حمایت قرار نمی‌گیرد.

خانم پودات هنر را بهترین وسیله و عامل برای تبلیغ و گسترش دین دانست و تصریح کرد: اکنون که عصر اطلاعات و ارتباطات است انتقال مفاهیم دینی به وسیله تبلیغ و رسانه فراهم شده که در این زمینه، هنر بهترین ابزار برای انتقال دین به جهان است.

 دانش آموخته مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس با بیان اینکه هنر، ابزاری است که انسان در طول تاریخ به وسیله آن، بهترین پیام‌ها، ظریف ترین ایده ها و آرمان‌ها را تبلیغ کرده ‌است،اذعان داشت: استفاده صحیح از هنر می‌تواند انتقال هر پیامی را به اوج اثرگذاری نزدیک کند، لذا ذیل استفاده از هنر و قلم در جاوید ساختن یاد برخی شخصیت ها مانند سردار شهید سلیمانی به همین دلیل است.

پودات افزود: برنامه هایی برای آینده و فعالیت جدی در عرصه هنر برای تبلیغ دین و عرضه آن و شناخت چهره ها، شخصیت ها و وقایع دینی به جهانیان دارم که به توفیق الهی در پیش می گیرم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha